Materiał Partnera Gdzie szukać pracy jako marynarz?

Gdzie szukać pracy jako marynarz?

Poszukiwanie pracy przez marynarza różni się od poszukiwania pracy przez przeciętnego obywatela. Ten ostatni może przebierać wśród oferty z wielu branż czy zjawiać się z dnia na dzień na rozmowach kwalifikacyjnych. Osoba, która pracuje na statku, musi zawęzić swoje poszukiwania do polskich i zagranicznych portów. Często nawet nie spotyka się twarzą w twarz z pracodawcą, tylko z jego pośrednikami. Jak w takich warunkach znaleźć atrakcyjną ofertę pracy?

Lista pośredników

Każdy marynarz, który jest zarejestrowany do jednego z funkcjonujących w Polsce afiliowanych w ITF związków zawodowych, może najpierw tam skierować swoje kroki i poprosić o aktualną listę pośredników. Związkowcy udostępnią spis zawierający nazwy firm pośredniczących, które działają na rynku legalnie i posiadają wszystkie potrzebne licencje.

 Jednym ze sprawdzonych przedsiębiorstw jest agencja Ecs Essberger Crewing Services, która zatrudnia marynarzy, oficerów i mechaników okrętowych. Firma ta kompletuje załogi na tankowce i chemikaliowce, które pływają po Morzu Bałtyckim i Północnym. Kadrę tworzą zarówno polscy, jak i niemieccy marynarze. Zaletą współpracy z tą agencją jest wysokie wynagrodzenie oraz możliwość uczenia się od najlepszych członków załogi.

Pomoc kolegów po fachu

W poszukiwaniu atrakcyjnej oferty zatrudnienia mogą pomóc również koledzy po fachu. W czasie pracy na morzu marynarz nawiązuje wiele licznych kontaktów z przedstawicielami różnych krajów. Warto te kontakty pielęgnować, gdyż nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać. Inni marynarze mogą być źródłem wiedzy o armatorach i pośrednikach. Podpowiedzą, kogo unikać, a gdzie spokojnie można zgłosić się do pracy.

Praca u polskich armatorów

Bardzo trudno dostać posadę u polskiego armatora, ponieważ firmy te od dłuższego czasu prowadzą redukcję pracowników. Niemniej jednak zdarza się, że przyjmują one w swoje szeregi wyróżniających się marynarzy. Szanse na zatrudnienie rosną wraz z rozpoczęciem się sezonu letniego. Trzeba pamiętać, by w momencie składania aplikacji mieć ze sobą wszystkie certyfikaty, które upoważniają do zaokrętowania. Dokumenty muszą być ważne. Bywa bowiem tak, że zlecenie może przytrafić się z dnia na dzień.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej należy zadbać o jak najlepsze pierwsze wrażenie. Ważny jest odpowiedni, schludny strój i dobre nastawienie. Zazwyczaj rozmowa prowadzona jest w języku angielskim. Marynarz zostanie też poproszony o wypełnienie ankiety. Warto powstrzymać się od komentarzy związanych z zawartymi w niej pytaniami. To najczęstszy błąd, jaki popełniają marynarze.

Opracowanie:

ECS Essberger Crewing Services Sp. z o.o.

Gdynia , Władysława IV 43 , (budynek "Hossa", VI p.)

Podziel się