Artykuł sponsorowany Do czego wykorzystuje się RFID w transporcie?

Do czego wykorzystuje się RFID w transporcie?

Transport i logistyka to obszary, w których efektywne zarządzanie informacjami odgrywa kluczową rolę. W związku z tym coraz więcej przedsiębiorstw zamiast tradycyjnych metod zbliżeniowych wybiera nowoczesne systemy RFID, wykorzystujące fale radiowe do odczytu oraz gromadzenia danych. Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie technologii RFID w transporcie? Sprawdzamy!

Systemy RFID a logistyka

Dobrze zorganizowana logistyka stanowi podstawę mocnego łańcucha dostaw. Pojawienie się technologii RFID pozytywnie wpłynęło na ten obszar, pozwalając na skuteczniejszą kontrolę przepływu towarów, ograniczenie kosztów logistycznych i błędów w załadunku czy skrócenie czasu poszczególnych operacji. Wdrożenie RFID w logistyce to doskonały sposób na szybką i skuteczną inwentaryzację wszystkich jednostek logistycznych, takich jak kontenery czy palety.

RFID dostarcza obszernych i wartościowych informacji o poszczególnych procesach w łańcuchu dostaw. Informacje te można dowolnie modyfikować, także w trakcie trwania procesu logistycznego. Co więcej, jak dodaje ekspert z firmy Turck Vilant Systems, informacje przesyłane za pomocą RFID są szyfrowane, więc są w pełni bezpieczne, a przy tym dane te są precyzyjne, co pozwala na ograniczenie strat. Można śledzić położenie jednostek logistycznych od nadawcy aż do odbiorcy, z jednoczesnym rejestrowaniem ich położenia, wydania bądź przejęcia.

Technologia RFID a transport

Systemy RFID w transporcie także usprawniają szereg prac. Zdalne odczyty można wykorzystać np. do naliczania opłat na autostradach czy kontroli wjazdu na teren zakładu za pomocą automatycznych systemów parkingowych. Ponieważ znaczniki RFID mogą przechowywać wiele różnych danych i odczytywać je bez konieczności precyzyjnego celowania, można sprawniej identyfikować towary. Dodatkowo istnieje możliwość odczytu nawet kilkuset tagów jednocześnie, skanując dane z całych kontenerów bądź palet. To znacznie usprawnia proces załadunku i rozładunku towarów, przy czym tagi RFID doskonale działają w każdych warunkach dzięki odpornym i szczelnym obudowom.

System RFID pozwala zmniejszyć koszty dystrybucji, przyspieszyć proces selekcji towarów oraz zmniejszyć prawdopodobieństwo pomyłki w spedycji. Znaczniki RFID są uniwersalne, więc można je zastosować do oznakowania wielu rodzajów produktów. Co ważne, technologia ta pozwala na szybką reakcję w przypadku niezgodności dzięki monitorowaniu historii przemieszczania produktów w poszczególnych elementach logistycznego łańcucha dostaw oraz chroni przed kradzieżą.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×