Artykuł sponsorowany Które części do łodzi motorowych najczęściej wymagają wymiany?

Które części do łodzi motorowych najczęściej wymagają wymiany?

Łodzie motorowe stają się coraz bardziej popularne. Spotkamy je obecnie na większości polskich jezior, które umożliwiają korzystanie z tego rodzaju jednostek pływających. Zakup nowej lub używanej motorówki może jednak wiązać się z pewnymi problemami. Usterki i poważne awarie mogą dotyczyć różnych elementów łodzi i wymagają naprawy. Co najczęściej psuje się w motorówkach i dlaczego?

Usterki łodzi motorowych - czy można ich uniknąć?

O łódź motorową musimy właściwie dbać. Dzięki utrzymywaniu jej w odpowiednim stanie technicznym, zyskamy pewność, że korzystamy z bezpiecznego sprzętu. Co więcej, reagując na niewielkie oznaki awarii, możemy uniknąć poważnych problemów i sporych wydatków, które wiążą się z późniejszą naprawą lub wymianą np. silnika. Podstawą utrzymania łodzi motorowej w dobrym stanie technicznym, jest jej systematyczne serwisowanie i dokonywanie okresowych przeglądów. Należy powierzyć je profesjonalistom, co nie tylko pozwoli korzystać ze sprawnej łodzi, ale także pomoże uniknąć np. zastosowania części zamiennych niskiej jakości, które szybko doprowadzą do kolejnej usterki.

Awarie łodzi motorowych - jakie części psują się najczęściej?

Ze względu na specyfikę łodzi motorowych, najczęściej psują się elementy jej napędu. W zależności od rodzaju silnika, mamy do czynienia z usterkami poszczególnych elementów napędu, czyli m.in.:

  • układu paliwowego,
  • układu smarowania,
  • układu sterowania.

W łodzi motorowej musimy często wymieniać elementy, które ulegają zużyciu podczas eksploatacji lub są narażone na działanie niszczących czynników zewnętrznych m.in. filtry, szczotki, uszczelki, simeringi, elementy układu chłodzenia, pompy, a także akumulatory. Warto wiedzieć, że każdy typ silnika jest narażony na inne usterki. Tyczy się to zarówno silników zaburtowych, jak i silników wbudowanych, czyli silników stacjonarnych. Dość awaryjnym elementem łodzi motorowych jest także przekładnia, spodzina i śruba napędowa, które mogą ulegać różnym uszkodzeniom mechanicznym. Nie zawsze konieczna jest natychmiastowa wymiana uszkodzonej lub zużytej części, bo w niektórych przypadkach można zdecydować się na regenerację.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas