Artykuł sponsorowany Oleje silnikowe do pojazdów rolniczych – kiedy wymieniać i co wziąć pod uwagę?

Oleje silnikowe do pojazdów rolniczych – kiedy wymieniać i co wziąć pod uwagę?

Biorąc pod uwagę sposób eksploatacji oraz ogromne obciążenia, jakim poddawane są silniki pojazdów rolniczych, wybór odpowiedniego oleju staje się sprawą kluczową. To właśnie ten płyn techniczny odpowiada za ochronę komponentów jednostki napędowej, a co za tym idzie, wpływa nie tylko na wydajność, ale również na bezawaryjność. Jakie zatem rozwiązania mają do swojej dyspozycji współcześni klienci i gdzie szukać produktów najwyższej jakości?

Jak często wymieniać olej?


Regularna wymiana oleju silnikowego to najlepszy sposób na to, aby bez względu na rodzaj jednostki napędowej zamontowanej w pojeździe znacząco zredukować ryzyko wystąpienia awarii. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie dotyczące tego, jak często powinno się to robić? Można się z tezą, która głosi, że proces ten musi odbyć się zaraz po zakończeniu sezonu. Takie postrzeganie sprawy, choć pod wieloma względami jest słuszne, niesie ze sobą jednak pewne ryzyko. Dlaczego? Warto wziąć pod uwagę fakt, że innym stopniem wyeksploatowania po sezonie będą charakteryzowały się podzespoły silnika pracującego na polu, które ma kilkaset hektarów, a innym te, które wykorzystywane były na polu o powierzchni kilkunastu hektarów.

Dlatego też znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest sugerowanie się liczbą przeprowadzonych godzin. Doświadczenia użytkowników wyraźnie wskazują na to, iż wymiana oleju w pojeździe rolniczym powinna odbywać się co koło 500-600 godzin roboczych. Szczegółowe informacje na ten temat zamieszczane są przez producentów w instrukcji technicznej. Ze względów oczywistych nie powinno się sprawdzać tego, czy silnik poradzi sobie z dłuższą pracą na zużytym oleju. Niestety może się to wiązać nawet z poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej. Co jeszcze warto wiedzieć?

Czy nowoczesny olej sprawdzi się w silnikach starszego typu?


Na wyposażeniu wielu gospodarstw wciąż znajdują się pojazdy, które zostały wyprodukowane kilkanaście lat temu. Trzeba wiedzieć o tym, iż stopień zaawansowania technologicznego ówcześnie wytwarzanych silników znacząco ustępuje rozwiązaniom współczesnym. I choć mogłoby się wydawać, że wymiana oleju na nowocześniejszy może okazać się dobrym pomysłem, to okazuje się, że wcale tak nie jest. Jak podkreślają specjaliści z firmy Górka & Maliński, w składzie nowoczesnych olejów silnikowych można znaleźć wiele dodatków uszlachetniających odpowiedzialny m.in. za czyszczenie elementów silnika. Ich działanie jest na tyle skuteczne, że w przypadku starszych jednostek, w których zdążył już nagromadzić się nagar, może dojść do natychmiastowego jego oderwania się od poszczególnych komponentów. W skrajnej sytuacji doprowadzi to do zniszczenia silnika.

Co do zasady wszyscy zainteresowani zakupem mają do wyboru oleje mineralne, syntetyczne oraz półsyntetyczne. Różnica pomiędzy nimi polega głównie na bazie, która przy oleju mineralnym pochodzi z rafinacji ropy naftowej, a przy oleju syntetycznym zaś z procesów chemicznych. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do tego, która z dostępnych technologii ma prawo okazać się lepsza, warto skorzystać z porady specjalistów.

Opracowanie:

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas