Artykuł sponsorowany Zawór EGR – specyfikacja i czyszczenie

Zawór EGR – specyfikacja i czyszczenie

Zawór EGR, zwany inaczej zaworem recyrkulacji spalin, jest bardzo ważnym elementem układu turbodoładowania składającego się również z: turbosprężarki, kolektora wydechowego, silnika, kolektora dolotowego, intercoolera, czujnika ciśnienia, przepływomierza powietrza, a także z filtru powietrza. Warto wiedzieć, że zawór ten ważny jest dla zachowania odpowiedniego poziomu tlenu dostarczanego do komory spalania, co pozwala na obniżenie emisji tlenku azotu. Nie tylko funkcja proekologiczna jest ważna, ale również ta związana z procesem cofnięcia się części spalin do układu dolotowego. Ważność tego podzespołu powoduje, że każdy użytkownik auta z turbosprężarką, powinien dbać o warsztatowe czyszczenie zaworu EGR – tym zaś zajmują się specjaliści STS Turbo!

Do czego służy zawór EGR?

Zawory recyrkulacji spalin EGR, to jak już wspomniano ważne podzespoły pozwalające na prawidłową pracę całego układu turbodoładowania. Są one także istotne dla osiągania wysokich wskaźników obniżania spalania benzyny, czy zmniejszania emisji niebezpiecznych gazów do atmosfery. Jeśli chodzi o funkcję wydajnościową, należy wiedzieć, że bez zaworu EGR, nie mogłoby dojść do cofnięcia się części gazów spalinowych do układu dolotowego. Te zaś są ważne przy procesie działania turbosprężarek, które mają podwyższać moc silników, przy ich mniejszej konstrukcji i obniżonej pojemności mocy skokowej. Warto również wiedzieć o tym, że dzisiaj najnowocześniejsze systemy EGR, spełniają również funkcje chłodzenia spalin – mowa o chłodnicach EGR w standardzie EURO 4, które znacznie obniżają ryzyko przegrzania, zniszczenia silnika, czy turbosprężarki i jej komponentów. O tę właśnie technologię pytaj specjalistów układów turbodoładowania z firmy STS Turbo.

Awarie zaworów EGR

Niestety ważne funkcje zaworu EGR i wysoki poziom natężenia jego pracy, doprowadzają do tego, że jest on również często bardzo awaryjny, zwłaszcza przy zastosowaniu nieprawidłowego oleju silnikowego dla samochodu. Usterki tego elementu układu turbo, są zatem związane z działaniem na niego wysokich temperatur, gazów niebezpiecznych, substancji żrących, a także różnych cząstek stałych, które mogą się na nim osadzać i przez to również zapychać. Jeśli układ elektroniczno-kontrolny Twojego samochodu uruchomi odpowiednią kontrolkę check engine, w dużej liczbie przypadku, zostanie zdiagnozowany problem z przepływem spalin w układzie dolotowym. To zaś będzie wymagało przeprowadzenie procesu czyszczenia, przez specjalistów takich firm, jak wspomniana STS Turbo z Warszawy!

Na ratunek zaworom EGR – profesjonalne czyszczenie

Każdemu kierowcy rekomenduje się wykonywanie profilaktycznego stosowania czyszczenie zaworu EGR, co około 80 tysięcy kilometrów przebiegu. Dzięki temu w porę będzie można przeprowadzić szybki i tani proces renowacji zaworu recyrkulacji spalin, bez konieczności jego wymiany – to zaś generuje znaczne koszty. Sam proces czyszczenia składa się na odpowiednie zdemontowanie, wstępne oczyszczenie, ocenę techniczną, oczyszczenie w specjalnych urządzeniach, a następnie przeprowadzenie testów i ponowny montaż. Atrakcyjne ceny takiego działania, prezentuje na polskim rynku, między innymi ekspercki zespół do spraw układów dolotowych, z firmy STS Turbo! 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas