Zalety i wady opakowań foliowych
PrzemysłOpakowania foliowe można spotkać codziennie, np. robiąc zakupy w osiedlowym sklepie. Ich popularność wynika przede wszystkim z ogromnej praktyczności tego materiału, który wykorzystywany jest w wielu branżach do zabezpieczania towarów lub ochrony produktów spożywczych przed działaniem czynników zewnętrznych. Sprawia to, że opakowania foliowe są jednymi z najbardziej uniwersalnych produktów.
Jakie zalety mają opakowania foliowe?
Jednym z czynników, który wpływa na ogromną popularność opakowań foliowych, jest ich niska cena. W tej kategorii są w zasadzie bezkonkurencyjne. Sprawia to, że wielu przedsiębiorców domyślnie sięga właśnie po opakowania wykonane z folii. Podobnie jest też w przypadku klientów, którzy są przyzwyczajeni do ich wysokiej dostępności.
Zaletą opakowań foliowych jest również ich odporność na wilgoć. Ten czynnik wykorzystywany jest często w przypadku transportu ładunków, gdzie pomimo zastosowania opakowań kartonowych, dodatkowo zabezpiecza się ładunek warstwą folii. Oczywiście, poza branżami logistycznymi podobne wykorzystanie można zauważyć również w branżach związanych z produkcją ubrań, a nawet w przypadku artykułów budowlanych. Skuteczność zabezpieczania przed działaniem wilgoci sprawia również, że opakowania foliowe są popularne wśród sportowców i amatorów związanych ze sportami wodnymi.
Nie można również pominąć faktu, że opakowania foliowe mogą być poddawane recyklingowi. Z rozdrobnionych mechanicznie produktów powstaje granulat, który może zostać ponownie wykorzystany w produkcji. Pozwala to obniżyć koszty wytwarzania opakowań foliowych oraz zmniejsza ich obecność w środowisku naturalnym.
Oczywiście przy okazji zalet opakowań foliowych, warto również wspomnieć o reklamówkach. Ich nazwa wzięła się ze względu na obecność logo firm oraz haseł reklamowych na torbach. Dodatkowo, sam materiał bardzo dobrze znosi rozciąganie, dlatego świetnie nadaje się do pakowania i przenoszenia przedmiotów o niskiej i średniej wadze.
Produkcją opakowań foliowych zajmują się przedsiębiorstwa, takie jak DC-Plast.
Jakie są wady opakowań foliowych?
Choć opakowania foliowe charakteryzuje wysoka wytrzymałość, to trzeba pamiętać, że nie są one niezniszczalne. Zwykła reklamówka z uchem o grubości 55 µm wytrzymuje średnio 7 kg obciążenia. Oczywiście na zerwanie się reklamówki ma wpływ również rozłożenie obciążenia oraz sposób przenoszenia produktów.
Druga wada nie dotyczy samych opakowań foliowych, co konkretnego zarządzania nimi. Wiele osób traktuje je jednorazowo i wyrzuca do śmieci zmieszanych, co znacznie zwiększa ilość odpadów.