Artykuł sponsorowany Private label w Polsce. Wszystko o marce własnej

Private label w Polsce. Wszystko o marce własnej

Segment private label w ostatnich latach w Polsce dynamicznie się rozwijał. Swój rozwój zawdzięcza między innymi atrakcyjnym cenom, które przyciągnęły klientów. W czasach lepszej sytuacji ekonomicznej okazuje się jednak, że klienci nie odwracają się od marek własnych na rzecz marek premium. To wysoka jakość oraz inne, pożądane cechy produktów segmentu private label zatrzymały przy nich konsumentów. Jakie to cechy?

Czym właściwie jest private label?

Marka własna, to marka, która należy do sieci handlowej lub przedsiębiorstwa detalicznego. Dotyczy produktów sprzedawanych wyłącznie przez ten podmiot lub pod jego bezpośrednią kontrolą. To przedsiębiorstwo decyduje o jakości, cenie i rozwoju produktów marki własnej.

W Polsce debiut segmentu private label przypadł na połowę lat dziewięćdziesiątych, kiedy rozwinął się handel nowoczesny oraz rozbudowała międzynarodowa sieć placówek detalicznych. Początkowo marki własne powstawały po to, aby przyciągać mniej zamożnych klientów. Niestety bywało też tak, że niska cena produktów szła w parze z ich gorszą jakością. Ostatni czas pokazuje jednak, że detaliści przykładają coraz większą wagę do jakości swoich produktów. Przekłada się to na coraz większe zainteresowanie konsumentów.

Według badań zajmujących się postawami konsumenckimi wobec marek własnych, ponad 97% Polaków przyznaje, że korzysta z produktów private label. To, co doceniamy w tym segmencie produktów, to wciąż ich niska cena. Ale jesteśmy też coraz bardziej świadomymi konsumentami i szukając oszczędności dla domowego budżetu, skupiamy się także na pożądanych cechach produktów, jak np. dobrym składzie, trwałości, ale także na eleganckim opakowaniu i nowoczesnym designie.

Coraz więcej sieci handlowych decyduje się także na wprowadzenie produktów marki własnej w kategoriach premium. Marki własne już nie tylko zapewniają podstawowe potrzeby konsumentów, ale w coraz większym stopniu kreują rynek i wyznaczają trendy.

Jak osiągnąć sukces?

Chcąc stworzyć produkt pod marką własną, który będzie spełniał warunek dobrej jakości i niewygórowanej ceny, ważna jest współpraca z odpowiednimi producentami. Liczy się ich doświadczenie w segmencie private label, odpowiednie zaplecze technologiczne i zatrudnianie specjalistów, którzy kompleksowo zajmą się produkcją.

Firma z branży private label przede wszystkim powinna posiadać zespół specjalistów, którego wiedza będzie pozostawać do dyspozycji klienta. Cały proces – od pomysłu, poprzez precyzyjne opracowanie receptur, dobór opakowań i zamknięć, opisy obowiązkowe i marketingowe oraz cała logistyka i produkcja muszą być wsparte tą wiedzą. – mówi ekspert z firmy WATS Piasecki i Wspólnicy, która jest producentem branży chemiczno-kosmetycznej.

Producent private label dla sieci handlowych, musi spełniać określone warunki. Wymagane są m.in. badania fizykochemiczne, raport bezpieczeństwa, badania dermatologiczne. W rezultacie jakość marek własnych jest bardzo wysoka.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas