Artykuł sponsorowany Dlaczego warto korzystać z opakowań kartonowych w celach reklamowych?

Dlaczego warto korzystać z opakowań kartonowych w celach reklamowych?

Dobra jakość sprzedawanego produktu nie zawsze sprawia, że klienci zdecydują się na jego zakup. Równie ważną rolę odgrywa jego opakowanie – wygląd, sposób wykonania, materiał czy funkcjonalność. Pudełka kartonowe dają pod tym względem dużo możliwości, a przy tym stanowią jeden z tańszych sposobów na skuteczne zabezpieczenie zawartości. Jak dokładnie da się je wyeksponować i czym wyróżniają się na tle opakowań plastikowych?

Rola opakowania w sprzedaży produktów

To jak produkt zostanie wyeksponowany, ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Większość osób wyboru dokonuje wyboru właśnie ze względu na sposób, w jaki dana rzecz została zapakowana. Chodzi tutaj nie tylko funkcjonalność pudełka, ale także jego walory estetyczne. Stąd też funkcja opakowania nie ogranicza się wyłącznie do zabezpieczenia przedmiotów, ale służy również kształtowaniu zapotrzebowania na nie u klientów. Jego przemyślany projekt ma zatem niebagatelne znaczenie, dlatego powinien być ściśle związany z marką – jej specyfiką, kolorystyką oraz sloganem. Ponadto już samo pudełko powinno dawać konsumentom satysfakcję z dokonanego zakupu, także podczas użytkowania produktu. Jak pod tym względem sprawdzają się modele wykonane z kartonu?

Nadruki na opakowaniach tekturowych

Pudełka kartonowe to jedne z częściej wykorzystywanych materiałów, służących pakowaniu różnego rodzaju towarów, począwszy od żywności, poprzez zabawki, sprzęt elektroniczny, aż po artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki, obuwie i wiele innych. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ stanowią najtańszą, a jednocześnie skuteczną metodę zabezpieczenia ich przed czynnikami zewnętrznymi oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Jednocześnie powierzchnia tektury nadaje się idealnie do zadrukowania. Taką możliwość podczas projektowania oraz produkowania pudełek kartonowych daje między innymi firma WOK z Barłożni Wolsztyńskiej.

Na opakowaniu można umieścić nie tylko wspomniane logo marki wraz ze sloganem, ale także informacje dotyczące składu, parametrów technicznych czy sposobu użytkowania. Klient zatem wie, co znajduje się wewnątrz i otrzymuje komplet danych, które ułatwiają mu podjęcie decyzji o zakupie. Warto dodać, że nadruki sprawdzają się również, gdy karton jest opakowaniem zbiorczym. Opatrzenie go nazwą firmy pomaga łatwo zidentyfikować przesyłkę na przykład w transporcie lub podczas magazynowania.

Opakowanie przyjazne środowisku

We współczesnym społeczeństwie z roku na rok wzrasta świadomość na temat wpływu, jakie ma funkcjonowanie człowiek na przyrodę. Coraz popularniejsze stają się filozofie „less-waste” lub „zero-waste”, a konsumenci zwracają uwagę, z jakiego materiału zostało zrobione opakowanie danego produktu. Poza wyglądem znaczenie zyskuje zatem także możliwość jego ponownego wykorzystania i ograniczenie szkodliwości względem środowiska naturalnego. W porównaniu do tworzyw sztucznych kartonowe pudełka o wiele bardziej wpisują się w ekologiczne trendy.

Warto zaznaczyć, że producenci wyrobów tekturowych zwracają także uwagę na to, aby surowiec cechował się większą biodegradowlanością – w procesie wytwarzania unika się bądź minimalizuje stosowanie sztucznych utwardzaczy, wybielaczy czy barwników. Również farby wykorzystywane do zadruku są robione na bazie wody. Zastosowanie takiego opakowania pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku marki jako troszczącej się o środowisko. Wykorzystany karton można bez problemu przeznaczyć do recyklingu, gdzie po przetworzeniu na makulaturę, posłuży do ponownego wykorzystania przy produkcji kolejnych opakowań papierowych.

Funkcjonalność opakowania ma znaczenie

To kolejna cecha, jaka wyróżnia artykuły opakowaniowe wykonane z tektury. Poza standardowymi kartonami klapowymi, które najczęściej wykorzystuje się jako opakowania zbiorcze, producenci oferują też inne modele. Jednym z nich są na przykład pudła dwuczęściowe lub kartonowe opakowania wysuwane. Te dwa rodzaje stanowią już gotowe formy, w których mogą znaleźć się produkty. Idealnie nadają się także do pakowania upominków firmowych dla pracowników czy kontrahentów. Ponadto idealnie sprawdzają się w przypadku przedmiotów na co dzień przechowywanych w oryginalnym opakowaniu. Są one bowiem wytrzymałe i przez długi czas zachowują swój kształt, skutecznie chroniąc zawartość. Warto również zwrócić uwagę pudełka jednoczęściowe z wykonaną perforacją. Po jej zerwaniu stają się one efektownymi ekspozytorami towarów na sklepowych półkach. Ze względu na swoją konstrukcję przyspieszają też proces konfekcjonowania.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas