Artykuł sponsorowany Ile kosztuje wynajęcie lokalu biurowego dla firmy?

Ile kosztuje wynajęcie lokalu biurowego dla firmy?

Lokale biurowe są niezbędne w przypadku firm, które zajmują się różną działalnością – od dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, przez agencje marketingowe, kancelarie prawnicze czy nawet filie konkretnych marek w danym mieście. Bez względu na charakter danej firmy, konieczne okazuje się wynajęcie przestrzeni o określonym metrażu. Ile to kosztuje i od czego zależy dokładna cena takiego biura?

Od czego zależy cena wynajmu biura? 

Cena wynajmu biura może różnić się w zależności od wielu czynników. Czasem dokładny koszt waha się nawet w granicach kilkuset złotych za metr kwadratowy. Zwykle więc ceny są ustalane indywidualnie, a na ich ostateczną wartość wpływają takie czynniki, jak:

  • powierzchnia,
  • lokalizacja,
  • dodatkowe udogodnienia,
  • obecność wyposażenia,
  • obecność parkingu,
  • wysokość czynszu,
  • odległość od sklepów,
  • możliwość dojazdu komunikacją miejską,
  • nowoczesność budynku,
  • okres najmu.

Powierzchnia biura dostosowana do konkretnej liczby pracowników jest warunkowana przez przepisy BHP. Z tego powodu małe firmy zwykle wybierają niewielkie lokale, a duże przedsiębiorstwa muszą postawić na znacznie większe nieruchomości.

Ile trzeba przeznaczyć na wynajem lokalu biurowego? 

Ceny wynajmu powierzchni biurowej mogą znacznie się różnić. W przypadku mniejszych miast wynoszą one nawet od 30 zł za metr kwadratowy miesięcznie, jednak w takich ośrodkach, jak np. Poznań, trzeba liczyć się z nawet cztery razy większymi kwotami. Najwyższej jakości lokale niekiedy kosztują nawet 150zł/m2. Do tej kwoty trzeba doliczyć także pozostałe opłaty związane z wykorzystaniem mediów czy udostępnieniem dodatkowych udogodnień.

- Niezwykle istotny jest prestiż danej lokalizacji i jakość infrastruktury. Za biuro w eleganckiej, funkcjonalnej okolicy trzeba zapłacić więcej. Jest to jednak inwestycja, która może się zwrócić. Klienci patrzą zupełnie inaczej na przedsiębiorstwa zajmujące nowoczesne budynki w dużych miastach niż te mieszczące się w starym budownictwie z dala od metropolii – mówi specjalista z firmy Business Park Grunwald oferującej lokale biurowe na wynajem w Poznaniu.

Oznacza to, że za bardzo duży lokal o powierzchni kilkuset metrów kwadratowych trzeba zapłacić dużo więcej niż za niewielkie biuro dla kilku osób. Na cenę wpływają także dodatkowe udogodnienia, takie jak dostępność sali konferencyjnej, kuchni, internet w cenie, obsługa recepcyjna, serwis sprzątający czy zapewniony parking dla wszystkich pracowników firmy.

Czasami zdarza się, że w wynajętym biurze można zarejestrować firmę lub umieścić swoje logo w holu budynku. W wybranych obiektach pojawiają się także dodatkowe opcje. Zwykle ostateczny koszt wynajmu biura wynosi od około 1500 zł do nawet kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie w przypadku bardzo dużych lokali. Niektóre przedsiębiorstwa potrzebują bowiem tak ogromnych przestrzeni, jak biura o powierzchni 500 m2.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×