Materiał Partnera Biuro w centrum czy na obrzeżach – zalety i wady obu rozwiązań.

Biuro w centrum czy na obrzeżach – zalety i wady obu rozwiązań.

Lokalizacja biura jest bardzo istotną kwestią dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o sam prestiż firmy – w dzisiejszych czasach nawet znane i cieszące się dużą renomą marki lokują swoje biura poza centrami miast. Decyzję o tym, gdzie umieścimy swoje biuro, powinniśmy podjąć z uwzględnieniem kilku czynników. Oto spis zalet i wad, charakterystycznych dla biur położonych w centrach miast oraz na ich obrzeżach

Plusy i minusy biura w centrum 

Niezaprzeczalnym atutem biura zlokalizowanego w śródmieściu jest fakt, że dojazd do niego jest znacznie ułatwiony – oczywiście, w określonych godzinach i przy użyciu odpowiednich środków transportu. Pracownicy dojeżdżający do pracy samochodem w godzinach porannych będą z pewnością napotykać trudności w postaci korków oraz braku miejsc parkingowych. Zdecydowanie lepiej w takiej sytuacji wybrać komunikację miejską. Kolejny plus to dostęp do wysoko rozwiniętej infrastruktury miejskiej – zakładając biuro w centrum nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem poczty, wyspecjalizowanych sklepów, czy reprezentacyjnych restauracji i kawiarni, które mogą stać się miejscem spotkań z klientami czy kontrahentami. Minusy takiego rozwiązania to, poza wspomnianymi problemami z dojazdem samochodem, bardzo wysoka cena wynajmu powierzchni biurowej. Powinniśmy liczyć się również z tym, że centra polskich miast nie należą do najcichszych okolic – jeśli zależy nam na otoczeniu spokojnym, sprzyjającym koncentracji, to wybór biura w śródmieściu nie będzie najlepszym wyborem.

Plusy i minusy biura na obrzeżach miast 

Powierzchnie biurowe zlokalizowane poza centrum charakteryzują się  bezproblemowym dojazdem samochodowym i dostęp do wielu miejsc parkingowych,  oraz niższym czynszem w porównaniu z lokalizacjami w centrum miasta. Warto pamiętać, że cena nie zawsze odzwierciedla standard pomieszczeń – jest ona w dużej mierze zależna od wartości ziemi i wysokości opłat. Za niewielkie pieniądze można, na obrzeżach miast, znaleźć biura w bardzo dobrym standardzie. Kolejny plus to fakt, że obrzeża dużych miast to zaciszne okolice, pozytywnie wpływające na kreatywność i koncentrację – idealnie sprawdzą się w przypadku firm prowadzących działalność związaną z twórczością, np. pracowni graficznych ale także dla biur księgowych czy firm informatycznych. Na Katowickim rynku nieruchomości komercyjnych (biurowych) można znaleźć biura wtopione w tkankę miejską z dostępem do usług medycznych, żłobków, poczty i kawiarni. Taki zasób zazwyczaj stanowią Biurowce klasy B.

Minusy takiego wyboru to dojazd za pomocą komunikacji miejskiej, który zazwyczaj nie jest tak szeroko rozwinięty  jak w przypadku biura w centrum miasta.

Wynajmem powierzchni biurowych zlokalizowanych poza centrum, idealnych dla małych i średnich przedsiębiorstw zajmuje się firma Economicus z Katowic.

Podziel się