Artykuł sponsorowany Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wymiana oleju w skrzyni biegów

Wiele osób słysząc pojęcie olej przekładniowy kwituje to zdziwieniem. Dla nich jedyny olej w samochodzie, jaki należy wymieniać, to olej silnikowy. Wynika to z przekonania, że skrzynie biegów w samochodach są wieczne. Nic bardziej mylnego. Długowieczność może dopiero zapewnić wymiana oleju przekładniowego na właściwie dobrany do danego auta. W dzisiejszym artykule przybliżymy ten temat.

Dlaczego należy wymieniać olej w skrzyni biegów?

Wielu producentów nie wymaga wymiany oleju w przekładni. Duże grono użytkowników przyjmuje tą informację z radością. To przecież dla nich oszczędność. Okazuje się jednak, że nie zawsze należy słuchać producenta. Świeży olej to przede wszystkim zmniejszenie ryzyka awarii, a już na pewno zmniejszenie tempa zużycia poszczególnych elementów przekładni.

Dobrym przykładem może być tu Toyota Corolla. W przypadku tego modelu producent nie przewidział konieczności wymiany oleju. Efekt? Konieczność wymiany łożysk już po 150 tysiącach kilometrów. Podobnie jest w przypadku Opla Astry H oraz Opla Zafiry B. Wymiana oleju w skrzyni może w tym przypadku zapobiec zużyciu łożysk, pęknięciom obudowy oraz wykruszaniu zębów.

Warto zdać sobie sprawę, że producenci pisząc o długowieczności poszczególnych podzespołów nie mają na myśli 20 lat użytkowania i 500 tysięcy przejechanych kilometrów. Myślą raczej o połowie tego dystansu. Olej przekładniowy w trakcie pracy traci swoje właściwości. Warto wiedzieć, że oprócz smarowania powinien także chłodzić oraz chronić przed korozją. Niestety z biegiem czasu olej starzeje się tracąc swoje właściwości. A co za tym idzie przestaje należycie chronić skrzynię biegów.

Jak wybrać odpowiedni olej do skrzyni biegów?

Spore problemy może sprawić wybór odpowiedniego oleju do skrzyni biegów. Wybór ten tak naprawdę nie jest oczywisty. Szczególnie w przypadku osoby, która nie jest specjalistą w tej dziedzinie. Dla przykładu źle dobrana lepkość oleju może spowodować nieprawidłową pracę zimą lub niewłaściwe smarowanie latem. Dużo poważniejsze problemy wywoła zastosowanie oleju o innej normie API (Amerykańskiego Instytutu Nafty) niż wymagana. Może on doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów już po zaledwie kilku tysiącach kilometrów. W teorii wyższa klasa oleju lepiej przygotowuje przekładnię do pracy w trudnych warunkach. Niestety zastosowanie np. oleju o specyfikacji GL-5 w skrzyni, która nie jest do niego przystosowana może zniszczyć synchronizatory. Niestety niektórzy producenci nie określają parametrów oleju.

Jak zatem wybrać właściwy olej do swojego auta, aby mieć pewność, że nie skończy się to kosztowną naprawą skrzyni? Najlepiej zwrócić się o pomoc do specjalistów. Korzystając z oferty sklepu Garage-Oil w Trzebini możecie liczyć na profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze oleju dostosowanego do danej przekładni. Dzięki temu zapewnicie przekładni swojego auta optymalne warunki pracy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas