Artykuł sponsorowany Usuwanie filtra DPF – kiedy to dobry pomysł?

Usuwanie filtra DPF – kiedy to dobry pomysł?

Samochody jeżdżą po drogach świata od prawie półtora wieku. W tym czasie przechodziły przemiany jednostek napędowych, skrzyń biegów, układów hamulcowych czy karoserii. Modyfikacje miały na celu tworzenie szybszych, bezpieczniejszych i bardziej komfortowych aut. Nie zawsze jednak dotyczyły wyłącznie wygody właścicieli, czego przykładem jest filtr DPF. Jakie pełni on funkcje, jakie stwarza problemy i czy warto usuwać?

 

Filtr DPF – komfort dla środowiska, czy dla właściciela auta?

 

Pojawienie się w samochodach filtrów DPF jest związane z wyprodukowaniem silnika Diesla. Jednostka napędowa zasilana nisko przetworzonym paliwem była bardzo ekonomiczna w eksploatacji. Niestety za oszczędności trzeba było zapłacić emisją spalin. Tzw. cząstki stałe nie zawsze były problemem motoryzacji. W przeszłości nawet dym z rury wydechowej dodawał kierowcy szyku. Niestety wraz ze wzrostem liczby pojazdów pojawił się też smog.

 

Obecnie silniki na olej napędowy są udoskonalone, a ilość emitowanych zanieczyszczeń zmalała. Jednocześnie wzrosła też liczba samochodów. W celu spełniania surowych norm ograniczenia emisji spalin filtry DPF są standardowo montowane w autach na olej napędowy. Te wielowarstwowe konstrukcje odpowiadają za zatrzymywanie cząstek stałych emitowanych podczas spalania paliwa. Z pewnością mają one ogromne znaczenie dla środowiska. Niestety nie gwarantują komfortu właścicielom aut.

 

Czy warto usuwać filtr DPF?

 

Filtry DPF nie przyczyniają się w żaden sposób do poprawy komfortu jazdy. Podobnie jak EGR i kilka innych samochodowych wynalazków, mają określone zadanie, ale często też sprawiają sporo problemów. Jednym z nich jest zapychanie się filtra, które owocuje zmniejszeniem mocy silnika. Mogłoby się wydawać, że skoro auto jeździ bez tego elementu, zamiast inwestować w kosztowną wymianę, najlepiej go usunąć. Niestety takie działanie niesie za sobą konsekwencje.

 

Przede wszystkim usunięcie filtra DPF nie jest proste. Wymaga nie tylko jego fizycznego wymontowania, ale też korekty oprogramowania, które będzie uwzględniać brak urządzenia. Koszt demontażu DPF, montażu emulatora i wgrania programu wynosi ponad 2 500 zł. Znacznie lepszym i tańszym rozwiązaniem jest regeneracja filtra w firmie takiej jak Regeneracja filtra cząstek stałych DPF FAP z Wrocławia. Warto też wziąć pod uwagę, że po usunięciu filtra samochód może emitować zbyt dużą ilość zanieczyszczeń, na skutek czego nie przejdzie corocznego badania technicznego. Problemy pojawią się też w przypadku awarii. Ponadto brak filtra DPF wykryty podczas rutynowej kontroli drogowej grozi mandatem w wysokości kilkuset złotych.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas