Artykuł sponsorowany Typowe usterki instalacji LPG w samochodach

Typowe usterki instalacji LPG w samochodach

Montaż instalacji LPG w samochodzie osobowym niesie ze sobą wiele korzyści, przede wszystkim w wymiarze finansowym. Niższa cena paliwa to atut, na który uwagę zwraca wielu kierowców. Nic nam jednak po obniżeniu kosztów eksploatacyjnych, jeśli będziemy musieli wydać więcej na naprawy w serwisie. Jakie są typowe usterki dla tego układu i jak sobie z nimi radzić? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Najczęstsze awarie instalacji gazowej

Wykorzystanie gazu płynnego jako paliwa w naszym aucie generuje większe obciążenia dla układu zapłonowego niż w przypadku benzyny. Awarię rozpoznać możemy po spadku mocy silnika, dławieniu się, a także jego gaśnięciu. W instalacjach mieszalnikowych pojawiają się również charakterystyczne strzały. Naprawa polega najczęściej na wymianie świec lub przewodów zapłonowych. Warto przy jej przeprowadzaniu zwrócić również uwagę na filtr, by zapobiegać podobnym usterkom w przyszłości.

Inny rodzaj problemu stanowi pogorszenie osiągów pojazdu. Przyczyny upatrywać należy w nieprawidłowej konfiguracji instalacji lub naturalnym następstwie eksploatacji filtrów gazu. Powodem może być także reduktor, a jego awaria objawia się podobnie do zużycia wspomnianych filtrów. W obu tych przypadkach ratunkiem będzie wymiana komponentów.

Korozja karoserii to wynik błędów popełnionych podczas montażu lub ingerencji w karoserię w trakcie zakładania instalacji LPG. Dlatego tak istotne jest, aby to zadanie powierzać wyłącznie doświadczonym specjalistom, na przykład z firmy Auto-Gaz we Wrocławiu. Jedynie wówczas możemy mieć pewność, że mechanicy wykonają wszystkie czynności prawidłowo. Z rdzą należy walczyć poprzez punktowe wyczyszczenie jej ognisk i ich ponowną konserwację. Korodowanie układu wydechowego natomiast wynika ze specyfiki spalania gazu – w tym procesie powstaje więcej pary wodnej wpływającej negatywnie na ten podzespół.

Regularne przeglądy instalacji LPG

Najskuteczniejszym sposobem radzenia sobie ze wszelkimi awariami naszego samochodu jest zapobieganie im. Na to składa się poprawna eksploatacja pojazdu oraz monitorowanie jego stanu technicznego. W tym ostatnim uczestniczyć muszą specjaliści z warsztatu samochodowego. Do uzyskania wiarygodnej informacji potrzebne są bowiem profesjonalne narzędzia, którymi dysponują. Częstotliwość przeglądów instalacji LPG zależy od komponentów użytych w danym samochodzie. Standardowo zaleca się jednak, aby było to przed i po sezonie zimowym, ale nie rzadziej niż raz w roku lub co każde 10 do 15 tysięcy kilometrów. Działania w serwisie powinny przy tym obejmować diagnostykę komputerową, wymianę filtrów gazowych, a także sprawdzenie: reduktora, szczelności, przewodów elektrycznych oraz węży i opasek.

Ściśle określony czas eksploatacji posiada zbiornik LPG. Teoretycznie jego żywotność to 20 lat, jednak zgodnie z przepisami homologacja obejmuje 10, a po upływie tego czasu niezbędne jest uzyskanie kolejnej. Podstawą do tego jest prawidłowa szczelność, jednak sprawdzeniem tego zająć się może wyłącznie mechanik mający stosowne uprawnienia.

Opracowanie:

Wojciech Wieczorek

Wrocław , Lutyńska 42

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas