Artykuł sponsorowany Pomoc drogowa w szczególnych przypadkach – najważniejsze rozwiązania techniczne.

Pomoc drogowa w szczególnych przypadkach – najważniejsze rozwiązania techniczne.

Potencjalna potrzeba skorzystania z usług pomocy drogowej dla pojazdów w ruchu jest faktem niezaprzeczalnym i praktycznym. Daje komfort i poczucie bezpieczeństwa w podróżowaniu. Jednak nie każdy pojazd daje się łatwo holowaniu i transportowi. Tyczy się to zazwyczaj ciężarówek i pojazdów ciężkich, gabarytowych takich jak maszyny rolnicze, tiry. Zobaczmy, jakie problemy mogą spotkać na drodze firmę holującą?

Niektóre rodzaje uszkodzeń pojazdów sprawiają, że nie ma załadowania auta na platformę bez pogarszania jego stanu technicznego. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być uszkodzenie auta, wywołane m.in.:

  • Zerwaniem koła,
  • zerwaniem układu wydechowego.,
  • unieruchomieniem kół awarią automatycznej skrzyni biegów,
  • awarią hydraulicznego zawieszenia.

Autopomoc z zastosowaniem aut z platformami opuszczanymi

Jeżeli pokonanie progu platformy niesie ryzyko uszkodzenia podwozia, zderzaków czy spoilerów niesprawnego auta, warto wezwać autopomoc z hydraulicznie opuszczaną platformą. Pojazd wciągany jest w poziomie za pomocą wciągarki, a potem razem z platformą ładowany na ramę holownika. Wyspecjalizowane firmy świadczące usługi pomocy drogowej auto lawetą, takie jak Pomoc drogowa. Laweta. Holowanie pojazdów Krzysztof Krzywda, mają do dyspozycji takie pojazdy 24h na dobę, co znacznie skraca czas dotarcia do poszkodowanego pojazdu.

Pojazdy ciężarowe wymagają specjalnych, gabarytowych holowników

Ze względu swój ciężar oraz specyfikę rozwiązań technicznych, przy usłudze holowania ciężarówek, dąży się w pierwszym kroku do wyciągnięcia pojazdu na drogę za pomocą silnej wciągarki hydraulicznej bądź haka holowniczego. Zepsutą (bądź uszkodzoną) ciężarówkę zazwyczaj nie ładuje się na platformę, tylko holuje na holu sztywnym, za holownikiem. Wymaga to wypięcia i zablokowania hamulców w pozycji odhamowanej, rozłączenia wału napędowego od mostu oraz odpięcia przyczepy bądź naczepy. Zadanie to jest o tyle trudne, że często pojazd ciężarowy jest dodatkowo obciążony wielotonowym ładunkiem. Ze względu na gabaryty obu pojazdów często stosuje się chwilowe zamknięcie ruchu drogowego na odcinku prac sprzęgających. Odczepioną naczepę zapina inna, sprawna ciężarówka i holuje do miejsca postoju. W szczególnym przypadku uszkodzenia ciężarówki bądź przyczepy uniemożliwiającej holowanie przynajmniej na jednej z osi, stosuje się przewóz na naczepach platformowych niskopodwoziowych.

Holowanie maszyn budowlanych i rolniczych na holu sztywnym

W przypadku maszyn budowlanych czy rolniczych stosuje się hole sztywne, o ile awaria umożliwia takie rozwiązanie. Jednak ze względu na wolnobieżność takiej pojazdu czy maszyny, holowanie jest powolne. Na dalsze odległości warto zdecydować się na przewóz na platformie tonażowej. W przypadku wielkogabarytowych szerokich maszyn tak, jak w przypadku dużych maszyn budowlanych czy kombajnów rolniczych, stosuje się częściowe rozkręcenie na części zepsutego pojazdu i transport w takim stanie. Jeżeli nadal są przekroczone dopuszczalne szerokości, niezbędny będzie transport specjalny z pozwoleniem i pilotem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas