Artykuł sponsorowany Naprawy opon ciężarowych na zimno i gorąco z Lkw Serwis Samochodów Ciężarowych

Naprawy opon ciężarowych na zimno i gorąco z Lkw Serwis Samochodów Ciężarowych

Każda opona ciężarowa może być poddana ograniczonej liczbie napraw, które nie mogą się na siebie nakładać i przebiegać na tej samej warstwie osnowy. Decydując się na regenerację ogumienia w Lkw Serwis Samochodów Ciężarowych, zyskujesz pewność, że naprawiona opona będzie miała tę samą wytrzymałość co zupełnie nowy model. Jeżeli chcesz zaoszczędzisz, skorzystaj z usług fachowca i wybierz naprawę „na zimno” lub „na gorąco”.

Naprawa opon ciężarowych na zimno – jak przebiega?

Naprawy na zimno, wykonywane w strefie szczytu opony, obejmują uszkodzenia powstałe wskutek przebicia ogumienia przez wkręty, gwoździe i inne ostro zakończone przedmioty. W czasie pracy mechanik z Lkw Serwisu Samochodowych Ciężarowych obrabia przebicie frezem, aby pozbyć się uszkodzonych drutów i skalibrować otwór pod kołek. W dalszym etapie następuje szlifowanie wewnętrznej części opony i smarowanie płynem wulkanizacyjnym. Po wyschnięciu płynu technik instaluje grzybek lub kołek jednoczęściowy w kombinacji z wkładem naprawczym.

W czasie szorstkowania zmniejsza się grubość kapy, która w bezdętkowcach odpowiada za szczelność. Z tego względu opony bezdętkowe są zawsze smarowane specjalnym uszczelniaczem butylowym. Jeżeli naprawa dotyczy opon dętkowych, zarówno naprawa, jak i szlifowana guma, muszą zostać pokryte talkiem

– mówi mechanik z Lkw Serwis Samochodów Ciężarowych. Warto przy tym zaznaczyć, że po regeneracji na zimno opona może zostać od razu przekazana do dalszej eksploatacji.

Naprawa opon ciężarowych na gorąco – wskazówki

W przypadku przebicia ściany bocznej opony ciężarowej, bądź innej poważnej awarii czoła i barku, uszkodzenie musi zostać naprawione „na gorąco”. Jak wskazuje ekspert z Lkw Serwis Samochodów Ciężarowych, tępo zakończone przedmioty, takie jak śruby czy kamienie, mogą spowodować poważne pęknięcia oraz rozwarstwienia między kolejnymi warstwami konstrukcyjnymi. Cała procedura opiera się na usunięciu uszkodzeń, wulkanizacji w prasie, a po ostygnięciu – wklejeniu odpowiedniego wkładu naprawczego.

Opracowanie:

Lkw Serwis aut ciężarowych Zenon Zawada

Wrocław , Lekarska 4-6

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas