Artykuł sponsorowany Na czym polega regeneracja tylnej belki skrętnej?

Na czym polega regeneracja tylnej belki skrętnej?

Tylna belka skrętna to inaczej zawieszenie tzw. półzależne. Jest to nieskomplikowana konstrukcja, dlatego jej naprawa i eksploatacja są bardzo proste i niedrogie. Jednak aby służyła nam jak najdłużej i jak najlepiej, warto poddawać ją regeneracji. Na czym taki proces polega i na co należy zwrócić uwagę?

Przede wszystkim – dbać o samochód

Belka skrętna jest używana najczęściej w samochodach francuskich, wokół których krąży legenda zawodności i częstej wymiany części. Oczywiście żadna legenda nie bierze się z powietrza i ma jakieś ziarno prawdy, jednak jest to nadal tylko ziarno – jeśli będziemy dbali o nasz samochód, to będzie służył nam długo niezależnie od jego „narodowości”. Potwierdzić to mogą serwisy specjalizujące się regeneracji belki skrętnej i naprawie samochodów francuskich, jak na przykład uznana na rynku firma Em-Ka Auto, która na swoje usługi daje dwa lata gwarancji – niezależnie od ilości przejechanych kilometrów.

Przebieg zużycia

Belka skrętna – choć jest układem bardzo prostym i składającym się z niewielu części – podlega zużyciu tak samo, jak wszystkie inne części samochodu. W pierwszej kolejności wewnątrz belki zbiera się wilgoć, która powoduje stopniową korozję. Nie ma niestety możliwości, by to zauważyć – na zewnątrz bowiem nie ma żadnych oznak postępującego zużycia. Dopiero później, gdy coraz bardziej skorodowane powierzchnie zaczynają o siebie trzeć, można usłyszeć piszczenie i trzaskanie zatartych części. Następnym etapem jest wyrabianie się coraz większych luzów – tu już zaczyna robić się niebezpiecznie, bowiem wtedy zauważalnie zmienia się geometria kół (koła pochylają się górą do środka auta – w skrajnych przypadkach nawet do tego stopnia, że opony zaczynają trzeć o nadkola.

I to jest już moment, kiedy koniecznie trzeba oddać auto do regeneracji. Dalej następuje już coraz większa owalizacja łożysk, co może być powodem groźnego wypadku, a belka nie będzie się już  nadawała do regeneracji.

Jak przebiega regeneracja

Regeneracja belki skrętnej polega na wymianie części składających się na belkę skrętną: czopy, łożyska, uszczelnienia, tuleje metalowo-gumowe, wahacze, a jeśli zajdzie taka potrzeba – to i samej belki. Niewskazana jest wymiana części pojedynczo w różnym czasie, o ile nie ma ku temu wyraźnych powodów, np. uszkodzenia lub wadliwej części tuż po zakupie nowego auta lub wstawieniu nowego układu. Należy bezwzględnie przestrzegać tego, aby wszystkie części zachowywały nominalne wymiary – w takim układzie nawet milimetrowe różnice mogą spowodować o wiele szybsze zużycie lub nawet uszkodzenie części, z którymi będą źle sparowane. W najgorszym razie może się to skończyć nawet wypadkiem. Z tego powodu regenerację należy powierzyć jedynie firmom, które dysponują odpowiednim warsztatem, doświadczeniem i wiedzą, jak to prawidłowo przeprowadzić. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas