Materiał Partnera
Kiedy wymieniać ogumienie na nowe? Pomoc wulkanizatora!

Kiedy wymieniać ogumienie na nowe? Pomoc wulkanizatora!

Stare ogumienie wpływa na bezpieczeństwo jazdy samochodem, na bardziej natężone eksploatowanie układu hamulcowego i kierowniczego, a nawet na zwiększone zużycie paliwa, przez konieczność agresywniejszego i wydłużonego procesu hamowania. Warto zatem wiedzieć, kiedy warto podejmować się działania wymiany zużytego ogumienia na nowe!

Pomoc specjalisty – wybierz dobry zakład wulkanizacyjny

To kiedy należy kupić nowy komplet ogumienia, bądź pojedynczą oponę do danego koła przedniego lub tylnego, zawsze powinien określać nie kierowca, ale szeroko wyspecjalizowany mechanik o doświadczeniu w dziedzinie wulkanizacji. To on określi poziom zużycia bieżnika, występowanie uszkodzeń mechaniczny opony, czy też jej oznaki starzenia. Nie zawsze bowiem pogorszony komfort jazdy i wydłużony proces hamowania, musi świadczyć o uszkodzeniu ogumienia. Czasem problem tkwi w nieodpowiedniej geometrii kół, czy też w przetartych klockach hamulcowych. Przed decyzją o zakupie nowego kompletu opon, zawsze skonsultuj się z takimi ekspertami, jak Krzysztof Rdzeniewski, który swój warsztat prowadzi dla klientów wymagających napraw/remontów silników, wymiany rozrządu, serwisu układu hamulcowego, czy też uszczelnienia pomp wtryskowych. Zakład znajdujący się w miejscowości Karlino podejmuje się prac związanych z tzw. brudną mechaniką.

Zwróć szczególną uwagę na bieżnik!

Szczególną uwagę kierowcy powinny zwracać na stan bieżników, czyli na eksploatacyjne zużycie ogumienia, niezwiązane z uszkodzeniami mechanicznymi – np. przebiciem, czy przetarciem. Warto wiedzieć, że szybkość przetarcia się gumy, jest podyktowane jakością opony, głębokością bieżników, stylem jazdy i hamowania, a także modelem auta – tu ważna jest jego masa netto i zakres obciążeń układy kierowniczego, hamulcowego, oraz nadwozia. Istotne jest zwrócenie uwagi również na przepisy polskie, które wyznaczają, iż bieżniki nie mogą być płytsze, niż 1,6 mm. Wulkanizatorzy nawołują, jednak do tego, aby opony letnie wymieniać już przy stanie 3 milimetrów, a te zimowe przy 4 milimetrach głębokości.

Uszkodzenia opon

Wysoki krawężnik, elementy metalowe, ostre gałęzie, czy nierówności na drogach, mogą pokonać naszą oponę, doprowadzając do jej przetarcia, czy pęknięcia. Niektóre z uszkodzeń można zminimalizować lub w pełni naprawić, nadając ogumieniu nowego życia. We wielu przypadkach mechanicy rekomendują jednak zakup nowej opony. Wtedy warto kierować się ich poradami dotyczącymi wyboru najlepszych ich rynkowych producentów.

Warto wiedzieć! Na żywotność opony w dużej mierze wpływa poprawne ciśnienie w jej wnętrzu. Rekomendowane jest zatem wdrażanie czujników TPMS, które kosztują od 100 do kilkuset złotych, w zależności od swojej innowacyjności. 

Opracowanie:

Krzysztof Rdzeniewski

Karlino , Szymanowskiego 9e lok. 3

  • tel. 787 171 103

Podziel się