Artykuł sponsorowany Kiedy należy wykonać geometrię kół w samochodzie osobowym?

Kiedy należy wykonać geometrię kół w samochodzie osobowym?

Sytuacja, w której auto jedzie prosto przy obróconej pod określonym kątem kierownicy, jest najczęstszym objawem nieprawidłowej zbieżności kół. Ich geometrię należy przeprowadzić również w innych przypadkach, do czego niezbędny jest właściwie wyposażony warsztat. W specjalistycznych serwisach działania w tym zakresie wykonuje się precyzyjnie i szybko – sprawdź, na czym dokładnie polega taka usługa!

Czym właściwie jest geometria kół?

Koła na każdej osi w samochodzie powinny stykać się z nawierzchnią pod poprawnym, najczęściej rekomendowanym przez producenta pojazdu kątem. Ustawienie geometrii zawieszenia jest kluczowe w kontekście bezpiecznej eksploatacji auta. To istotne przede wszystkim ze względu na równomierne zużywanie bieżnika opon. Ogumienie przy właściwej zbieżności zachowuje swoje właściwości przy hamowaniu, efektywnie skracając czas zatrzymania samochodu. Poprawne ustawienia w tym zakresie są też ważne dla układu zawieszenia – jego elementy pracują w odpowiedni sposób, co przekłada się na ich mniejsze zużycie.

Wpływ na to ma tzw. geometria kół. Działania związane z jej kalibracją obejmują kilka czynności. Jedną z nich jest popularne konfigurowanie zbieżności. Korygowanie pozycji drążka kierowniczego oraz tulei wahaczy to najczęściej realizowane w tym wypadku prace. Ich precyzyjnym wykonaniem może zająć się warsztat Wojciecha Cieślika. Świadczy on różne usługi motoryzacyjne, w tym także poprawne ustawianie geometrii kół. Serwis w tym zakresie trzeba przeprowadzić m.in. po naprawach zawieszenia, ale nie tylko.

W jakich sytuacjach niezbędne jest wykonanie geometrii kół?

Wspomniane czynności w wyspecjalizowanych warsztatach trzeba wykonać wtedy, gdy auto wykazuje niepokojące objawy podczas jazdy. Zalicza się do nich jazda prosto mimo skręconej kierownicy, a także charakterystyczne ściąganie samochodu na jedną ze stron – nawet podczas podróżowania po gładkiej, równej nawierzchni. Oprócz takich przypadków ważne jest pamiętanie o wykonaniu geometrii kół również po serwisowaniu zawieszenia, np. wymianie wahaczy, drążków kierowniczych czy amortyzatorów.

Nierzadko przy braku wymienionych objawów nieprawidłowej zbieżności okazuje się, że opony dotykają nawierzchni pod złym kątem. Warto zwrócić uwagę na zużycie bieżnika w ogumieniu – jeśli jest ono wyraźnie większe po jednej stronie, należy przeprowadzić geometrię kół. Dobrym nawykiem jest wykonywanie jej profilaktycznie w celu uniknięcia m.in. usterek zawieszenia. Taką czynność serwisową mechanicy zalecają realizować raz w roku.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas