Jak radzić sobie z uciekającym powietrzem w kole rowerowym?
MotoryzacjaSezon urlopowy jeszcze przed nami, warto wykorzystać zbliżający się okres na modernizacje i naprawy naszych rowerów. Sprawny, niezawodny rower gwarantuje maksimum satysfakcji i wrażeń podczas każdej wyprawy. Zobaczmy jak skutecznie radzić sobie z uciekającym powietrzem w kole? Jakie rodzaje zaworów warto mieć w zestawie zapasowym na wypadek awarii roweru w trasie?
Uciekające powietrze w kole rowerowym to zmora każdego rowerzysty. Brak czasu, doświadczenia w serwisowaniu rowerów sprawia, że często naprawy, których się podejmujemy, są mało skuteczne.
Zawór czy dętka? Przyczyn może być wiele, rozwiązanie jest jedno
Podczas naprawy koła, musimy zadbać o podstawy takie, jak:
- sprawdzenie stanu felgi
- zakup wysokiej jakości dętek
- przegląd opony.
Gdy dokonamy już podstawowej usługi serwisu, pora zająć się zaworem rowerowym. Wybór rodzaju zaworu ma kluczowe znaczenie dla komfortu użytkowania roweru.
W przypadku rowerów rozróżniamy 3 podstawowe typy zaworów
- typ Dunlop - szeroko stosowany w starszych rowerach, charakteryzuje się korpusem o średnicy 8mm, z wewnętrznie zamontowaną wkładką zaworową w rozmiarze gwintu 5mm. Jest to typowy rowerowy zawór.
- typ Presta – zawór szosowy , wyczynowy – ma główne zastosowanie w specjalistycznych rowerach szosowych lub MTB. Zawór o średnicy 6mm ma przełożenie na większą wytrzymałość felgi – zwłaszcza w rowerach szosowych w których felgi są bardzo wąskie a większy otwór mógłby osłabić konstrukcję.
- typ samochodowy - zawór o korpusie 8mm i wkładką samochodową. Umożliwia nam napompowanie roweru na każdej stacji wyposażonej w kompresor i końcówkę do pompowania jak dla zwyczajnego samochodu . Stosowany najczęściej w rowerach miejskich i trekkingowych.
W przypadku awarii wkładki na szczęście na pomoc przychodzi Firma Alligator wraz ze swoja wkładką uniwersalną pasującą do każdego z trzech typów zaworów stosowanych w rowerach.