Materiał Partnera Jak przygotować się na przegląd techniczny samochodu?

Jak przygotować się na przegląd techniczny samochodu?

Z przeglądami technicznymi pojazdów jest trochę jak z badaniami u ludzi - należy je przeprowadzać regularnie i skrupulatnie, aby zapewnić bezpieczeństwo i długowieczność. Dlatego tak istotne jest, aby podejść do tematu z należytą powagą. Na stacji diagnostycznej możemy być o to spokojni, jednak warto co nieco obejrzeć przed przyjazdem na nią. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby samochód przeszedł przegląd bez problemu?

Jak często wykonywać badanie techniczne?

Częstotliwość wykonywania przeglądów technicznych pojazdów jest określona prawnie i zależna od wieku pojazdu. W przypadku nowych samochodów pierwsze badanie techniczne przeprowadzane jest po 3 latach od rejestracji. Jeżeli samochód wyposażony jest w instalację gazową, to bez względu na wiek, musi przechodzić przegląd co roku. Następne badanie pojazdu przeprowadzane jest po 5 latach. Od tego momentu należy odwiedzać stację kontroli pojazdów każdego roku. Jeśli pojazd jest starszy niż 25 lat i uzyskał status samochodu zabytkowego, wówczas jest zwolniony z tego obowiązku.

Na co zwrócić uwagę przed przeglądem?

Zanim udamy się na stację diagnostyczną, upewnijmy się, że nasz pojazd jest w ogóle gotowy do badania. Należy dokładnie obejrzeć karoserię, szyby i reflektory. Na lakierze nie może być rdzy i ostrych krawędzi. Pęknięta szyba od razu dyskwalifikuje pojazd na przeglądzie technicznym, wyjątkiem może być niemal niewidoczny odprysk po malutkim kamieniu. Lampy muszą świecić, a na kloszach nie mają prawa pojawić się pęknięcia. Nie mniej istotne są również formalności. Dopiero odpowiednio przygotowany pojazd możemy odstawić do profesjonalistów, takich jak Auto Eska Sp. z o.o., którzy przeglądami zajmują się od lat. Dowód rejestracyjny musi być czytelny, naklejka na szybie w jednym kawałku, a tablice rejestracyjne niezniszczone. Upewnijmy się, że nasz pojazd nie posiada luzów w układzie kierowniczym. Wyczujemy to, jeśli od momentu ruchu kierownicą do poczucia oporu mija zbyt dużo czasu - taki defekt dyskwalifikuje pojazd na przeglądzie. Uszkodzone zawieszenie daje się usłyszeć podczas jazdy w postaci stuknięć i szmerów. Ważny jest również stan opon. Grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm, a na jednej osi muszą znajdować się opony o tym samym bieżniku. Jeśli mamy możliwość wejść w kanał, obejrzyjmy stan przewodów hamulcowych i skontrolujmy ewentualne wycieki. Tylko takie podejście do sprawy daje gwarancję bezpieczeństwa i zrównoważonej eksploatacji pojazdu.

Opracowanie:

Auto Eska Sp. z o.o.

Ołtarzew , Poznańska 398a

Podziel się