Artykuł sponsorowany Dlaczego LPG jest paliwem ekologicznym?

Dlaczego LPG jest paliwem ekologicznym?

Kierowcy poszukują coraz to nowych alternatyw dla tradycyjnego paliwa. Chodzi jednak nie tylko o zmniejszenie kosztów tankowania, ale także o kwestie związane z ochroną środowiska. Im mniej szkodliwe jest dane paliwo, tym lepiej dla otoczenia. Benzyna z dodatkami ograniczającymi emisję szkodliwych gazów to nie jedyne rozwiązanie. Bardzo dużą popularnością cieszy się bowiem LPG. Co warto o nim wiedzieć?

LPG a oszczędności

Przede wszystkim warto wiedzieć, że instalacje LPG generują spore roczne oszczędności. Szacuje się, że koszty maleją nawet o 50 procent w porównaniu z benzyną. Jeśli dodatkowo weźmie się pod uwagę, że LPG niemal wcale nie zmniejsza mocy samochodu, to wniosek jest dość oczywisty: to naprawdę się opłaca.

Rozwój i odpowiedź na nowe potrzeby rynku motoryzacyjnego

Wiele danych wskazuje na to, że branża samochodowych instalacji LPG rozwija się bardzo dobrze, i to nawet w dobie popularności samochodów elektrycznych. Strat nie odnotowują producenci systemów do konwersji samochodów na LPG.

Na obniżone zainteresowanie nie narzekają także dostawcy infrastruktury do ich tankowania. Okazuje się, że „wabik” w postaci niemal 2-krotnego obniżenia ceny za tankowanie wciąż kusi kierowców poszukujących racjonalnych rozwiązań w postaci tanich i niskoemisyjnych źródeł napędu.

Dlaczego LPG jest ekologiczne?

Pora odpowiedzieć na kluczowe pytanie: czy to prawda, że LPG jest przyjazne środowisku? Jak najbardziej i są na to dowody. Trzeba pamiętać o tym, że paliwo LPG składa się z propanu i butanu, a więc ma niskie stężenie węgla w porównaniu do benzyny i oleju napędowego.

Jak przekonuje ekspert z Autogaz Wójcik: Zasilanie gazem to nawet 75 proc. mniej zanieczyszczeń powietrza. Różne analizy mówią o tym, że ten rodzaj paliwa niemal całkowicie eliminuje emisję cząstek stałych w porównaniu z zasilaniem benzynowym. Zmniejsza się też udział tlenków azotu oraz oczywiście dwutlenku węgla.

Inaczej jest w przypadku benzyny, w której budowa cząsteczek węglowodorów ciekłych bazuje głównie na węglu. W efekcie, w produktach spalania benzyny i oleju napędowego jest znacznie większy udział cząstek tlenku węgla niż w przypadku spalania LPG.

Poza tym także zawartość nierozłożonych węglowodorów jest dużo niższa podczas spalania LPG niż benzyny. Jest tak, ponieważ gaz w połączeniu z powietrzem tworzy bardziej homogeniczną mieszaninę, co gwarantuje lepszą jakość procesu spalania.

Jednak te dane to nie wszystko. Okazuje się bowiem, że szersze wprowadzenie na rynek tzw. bioLPG obniży emisję CO2 nawet o 90 procent w porównaniu z klasycznym LPG. Ten tani i ekologiczny sposób przemieszczania się samochodem ma więc ogromny potencjał, a technologia wciąż idzie do przodu.

Przykładem najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie instalacji LPG jest polska marka STAG, której komponenty dostarcza wspomniany już warsztat Autogaz Wójcik.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas