Artykuł sponsorowany Czy opony wielosezonowe to dobry i bezpieczny wybór?

Czy opony wielosezonowe to dobry i bezpieczny wybór?

W Polsce kierowcy przyzwyczajeni są do korzystania z opon zimowych oraz letnich. Ich wymiana pozwala na optymalne dostosowanie ogumienia do warunków panujących w danym okresie. Na rynku pojawiły się jednak również wysokiej klasy opony wielosezonowe. Choć zyskują one popularność, to wśród wielu właścicieli samochodów nadal wzbudzają mieszane uczucia. Czy takie ogumienie jest warte uwagi?

Jakie są zalety opon wielosezonowych?

Zakup dwóch kompletów ogumienia do auta to spory wydatek. Szczególnie dotkliwy okazuje się w momencie, gdy decydujemy się na produkty nowe. Nawet w przypadku kół z obręczami o niewielkiej średnicy, wynoszącej 14 lub 15 cali, właściciel samochodu musi liczyć się z cenami rzędu 800-1000 zł za zestaw czterech opon letnich bądź zimowych. Problem ten nie występuje przy wyborze ogumienia wielosezonowego. Oszczędności po jego zakupie wynikają też z braku konieczności okresowej wymiany opon – tę przy modelach sezonowych wykonuje się dwa razy w roku.

Jeżeli zdecydujemy się na wysokiej klasy ogumienie wielosezonowe, możemy liczyć na dość dobrą przyczepność latem. Na śniegu i lodzie parametry mieszanki ulegają zmianie i nie radzi sobie ona tak, jak w cieplejszym okresie roku. Nadal jednak nie jesteśmy narażeni na nagłą utratę trakcji – trudności występują najczęściej dopiero w bardzo trudnych warunkach. Przy wyborze opon wielosezonowych problem z przechowywaniem ogumienia poza sezonem również znika. Ogumienie przez cały rok jest w użytku, dlatego jego stosowanie wiąże się też z oszczędnością miejsca np. w garażu lub piwnicy.

Czy opony wielosezonowe to dobry wybór w Polsce?

Przy wyborze ogumienia do samochodu powinniśmy wziąć pod uwagę klimat, jaki panuje w naszym kraju. Liczba dni, w których występują opady śniegu, a temperatury spadają poniżej zera stopni Celsjusza, może być nawet kilkadziesiąt. Warto przy tym pamiętać, że opony wielosezonowe mogą nie poradzić sobie w głębokim śniegu lub na lodzie. Optymalną przyczepność zapewnią jedynie modele przeznaczone do użytku zimą. Latem natomiast przy użyciu dedykowanego na ten sezon ogumienia możemy liczyć na obniżenie spalania.

Wynika to z niskich oporów toczenia w oponach letnich. W ogumieniu wielosezonowym bieżnik podzielony jest na dwie części – jedna z nich odpowiada za przyczepność zimą, przez co wpływa negatywnie na spalanie auta latem. Wydaje się zatem, że opony sezonowe nadal pozostają lepszym wyborem dla polskich kierowców. Wspomniany kłopot z ich przechowywaniem można rozwiązać dzięki usłudze magazynowania opon np. w serwisie wulkanizacyjnym Arak. Podobnie jak wymiana kompletu ogumienia, nie wiąże się to z bardzo wysokimi opłatami. Mamy jednak pewność, że w najtrudniejszych warunkach uzyskujemy maksymalną przyczepność i tym samym zwiększamy bezpieczeństwo nasze i naszych pasażerów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas