Artykuł sponsorowany Co warto wiedzieć o silnikach D3, D4 i D5 montowanych w samochodach Volvo? Sprawdź opinię mechaników z firmy Profipart!

Co warto wiedzieć o silnikach D3, D4 i D5 montowanych w samochodach Volvo? Sprawdź opinię mechaników z firmy Profipart!

Volvo to marka, która od zawsze kojarzy się klientom nie tylko z najwyższą jakością, ale przede wszystkim z niezawodnością oraz bezpieczeństwem. Od dłuższego już czasu szwedzki producent ma w swojej ofercie silniki wysokoprężne – oznaczane jako D3, D4 i D5. Choć konstrukcje te uchodzą za naprawdę udane, to oczywiście nie oznacza, że są pozbawione wad. Przed zakupem warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami na ich temat. Jakimi?

Charakterystyka silników D3 i D4

Już na samym wstępie należy zaznaczyć, że pod kątem technologicznym oba silniki są do siebie bardzo podobne. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że dzielą ze sobą zbliżoną pulę zalet oraz wad. Za najmocniejszy punkt jednostek napędowych z serii D3 i D4 uważa się niezwykle wydajne i precyzyjne dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadprzeciętne parametry w tym zakresie zapewniają silnikowi optymalne osiągi oraz wysoki współczynnik bezawaryjności. Jak podkreślają doświadczeni specjaliści z firmy Profipart, na uwagę klientów zasługuje także wysoka kultura pracy – co akurat w przypadku Diesli jest bardzo istotne.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii, która współpracuje bezpośrednio z kołem dwumasowym, silniki działają cicho oraz nie wytwarzają odczuwalnych wibracji. Co natomiast z wadami? Wszyscy zainteresowani zakupem samochodów wyposażonych właśnie w tej jednostki, powinni wiedzieć o tym, że często występują awarie paska alternatora wraz z napinaczem. W motorach D3 kierowcy dodatkowo narzekają na problemy z uszczelką głowicy, a nawet z pękającym blokiem silnika. Co jeszcze warto wiedzieć?

Co warto wiedzieć o silnikach z serii D5?

Wykorzystywane w samochodach Volvo silniki D5 bardzo szybko zyskały sobie uznanie wielu kierowców. Są dynamiczne, bezawaryjne, ciche, a także zapewniają optymalne spalanie. Jednakże ze względu na stopień skomplikowania konstrukcji są to jednostki, które wymagają ogromnej troski i dokładnego przestrzegania dosłownie wszystkich zaleceń producenta – zwłaszcza jeśli chodzi o stosowany olej oraz wymianę filtrów.

Specjaliści z firmy Profipart zaznaczają również, że silniki D5 bardzo źle znoszą słabej jakości paliwo i nieprawidłową higienę pracy, czyli np. jazdę wyłącznie po mieście. Koszty ewentualnej naprawy są w ich przypadku naprawdę odczuwalne finansowo i mogą przyczynić się do uszczuplenia posiadanych oszczędności. Niemniej jednak poświęcenie należytej uwagi kwestiom związanym z odpowiednim serwisem sprawia, że silnik D5 to jedna z najlepszych propozycji dostępnych obecnie na rynku. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas