Artykuł sponsorowany Merch - naszywki, czapki, torby z logiem Twojego zespołu muzycznego

Merch - naszywki, czapki, torby z logiem Twojego zespołu muzycznego

Słówko „merch” powstało w wyniku skrócenia angielskiego wyrazu „merchandise” oznaczającego towar lub ofertę. Odnosi się ono jednak do specyficznej grupy produktów, a mianowicie do różnego typu gadżetów dla fanów muzyki. Przypinki, koszulki, naszywki i inne przedmioty są ważnym elementem ich identyfikacji, a także – podobnie jak logotypy znanych firm – budowania świadomości marki, jaką jest zespół czy wykonawca.

Niektórzy traktują „merch” jako dodatkowe (obok biletów na koncerty i sprzedawanych płyt) źródło przychodu, dzięki któremu zespół może funkcjonować i zapoznawać ze swoją twórczością coraz szersze kręgi słuchaczy danej odmiany muzyki. Nawet jeśli jednak najważniejsza dla Ciebie jest muzyka, a na jej komercjalizację patrzysz niechętnie, istnieje sporo powodów, dla których warto umożliwić fanom zakup gadżetów z logiem Twojego zespołu (no i oczywiście nikt nie broni rozdawania ich za darmo podczas koncertów).

Fanowska potrzeba

Oni tego naprawdę potrzebują. Jeśli są zagorzałymi wielbicielami Waszych melodii i tekstów, chcą móc to wyrazić na wszelkie możliwe sposoby. Nie tylko ucząc się tych ostatnich na pamięć, aby głośno śpiewać wraz z Wami na koncertach, ale też wyrażając swój podziw dla twórców poruszającej ich muzyki poprzez dumne obnoszenie emblematów danego zespołu.

Dzięki temu identyfikują się w pewien sposób nie tylko z nim, ale również z innymi jego fanami. Dzięki umieszczeniu w widocznym miejscu naszywki z logiem ulubionego wykonawcy mogą się dać im łatwo rozpoznać i rozpocząć konwersację na wspólny temat. Ta zaś może stać się początkiem wartościowej znajomości. Merch jest dla wielbicieli muzyki tym, czym szaliki dla kibiców sportowych i znaki na ciele dla plemion pierwotnych. Potrzeba tego typu identyfikacji tkwi głęboko w każdym człowieku niemal od początku jego istnienia jako gatunku.

Umożliwiając swoim fanom zaopatrzenie się w gadżety wyrażające istnienie więzi emocjonalnej z Twoim zespołem, pokazujesz, jak bardzo są dla Ciebie ważni. A przecież są, prawda? Nie musisz od razu uruchamiać wielkiej produkcji i projektować linii odzieży. Na początek wystarczą chociażby naszywki, które każdy będzie mógł umieścić w wybranym przez siebie miejscu, na przykład na kurtce, czapce czy torbie.

Jak się do tego zabrać?

Jeśli masz już przygotowany plik graficzny z logiem zespołu (albo jego nazwą wyrażoną czytelną czcionką), wystarczy przesłać go w odpowiedniej rozdzielczości do firmy, która zajmuje się wyrobem takich naszywek. Oprócz tego trzeba określić wielkość, jaką ma osiągnąć emblemat, a także sposób wykonania gadżetu. Może to być haft komputerowy lub na przykład druk metodą sitodruku. Niektóre firmy, jak chociażby Imar ze Złotoryi, mają oprócz tego w ofercie także tworzone techniką mikrowtrysku elastomery, zwane popularnie „żelkami”. Jeśli jednak zdecydujesz się na druk albo haft, pozostaje jeszcze decyzja dotycząca podłoża – do wyboru są folie odblaskowe i przezroczyste, siatki, materiały skóropodobne, a także rozmaite kombinacje. Na koniec trzeba tylko określić ilość docelową naszywek i… wyobrazić sobie to szczególne uczucie na widok fana noszącego logo Twojego zespołu na ubraniu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas