Materiał Partnera Martwa natura

Martwa natura

Martwa natura jest to gatunek malarski, który obejmuje kompozycje malarskie lub rysunkowe, które składają się z niewielkich, nieruchomych i zazwyczaj nieożywionych przedmiotów. Martwą naturą są kwiaty, owoce, książki, świece, karty, naczynia, broń, instrumenty muzyczne itp. Najczęstszym motywem wykorzystywanym w malarstwie są np. : owoce, jaja, ryby, pieczywo. Tworzone są też kompozycje, które przedstawiają posiłek, zbiór owoców, bukiety kwiatów itd. Martwa natura w obrazach to także owady lub skorupiaki oraz postacie ludzkie. Martwa natura znana jest od wieków, są już dzieła sztuki, których wartość liczona jest niekiedy w milionach złotych.

Reprodukcje obrazów

Reprodukcje obrazów to wierne kopie, malowane przez utalentowanych artystów. Często niczym się nie różnią od oryginałów. Są ich wierną kopią, bo malowane są na płótnach, tą samą techniką co oryginały. Malowanie reprodukcji jest wielką sztuką i zamawianie ich u artystów wiąże się z dużym wydatkiem. Reprodukcje obrazów słynnych malarzy można zamówić w sklepie „Artmaxi Andrzej Przybyła”. Reprodukcje są wykorzystywane w dekoracjach wnętrz, przez co znakomicie odnawiają pomieszczenia. Rzadko kogo stać na zakup dzieła sztuki znanego artysty, więc reprodukcje są świetnym zamiennikiem.

Oprawa dzieł sztuki

Dzieła sztuki i ich reprodukcje wymagają odpowiedniej oprawy. Rama więc musi być elegancka i rzeźbiona w kolorze złotym. Obraz z ramą tworzą wtedy wyjątkową całość. Z dekoracji wydobywa się piękno. Malarstwo klasyczne np. portrety, pejzaże, batalistyczne, inne historyczne, powinny być szczególnie zdobione. Dobierając obramowanie, musimy odpowiednio wymierzyć obraz. Posługujemy się szerokością i długością felcu, który uwzględnia 2 mm luzu, dodawany do wymiarów obrazu. Mierząc obrazy umieszczone na panelach lub sklejkach, wykonujemy też pomiar przekątnych.

Dobór ramy do obrazu

Obramowanie dobieramy w zależności od obrazu, który będziemy oprawiać. Uwaga zawsze musi być skupiona na dziele, nie na ramie, bo przecież chcemy ukazać piękno malowidła. Wybierając kolor, patrzymy na przeważające barwy i tonacje w obrazie i wybieramy obramowanie. Dzieła nowoczesne i awangardowe nie wymagają szczególnej oprawy. Przyjęta jest zupełna dowolność. Najczęściej stosowane są wąskie i niezdobione ramy. Nie ma problemu z dopasowaniem koloru, bo malowidła zawierają wiele barw. Obramowanie powinno być zawsze niewiele ciemniejsze lub jaśniejsze od przeważającej barwy w obrazie.

Opracowanie:

Artmaxi Andrzej Przybyła

Ruda Śląska , Borowa 12

  • tel. 516 071 882

Podziel się