Materiał Partnera Jakie błędy popełniane są przez amatorów przy tworzeniu wideo korporacyjnego?

Jakie błędy popełniane są przez amatorów przy tworzeniu wideo korporacyjnego?

Wideo korporacyjne to znakomity sposób na przedstawienie oferty firmy oraz profilu jej działalności. Pozwala w skuteczny sposób wyróżnić się wśród reklam konkurencji i dostarcza odbiorcy niezbędnych informacji o przedsiębiorstwie. Animacje biznesowe mogą być również wykorzystywane w celach szkoleniowych i instruktażowych. Żeby były skuteczne, muszą zostać stworzone przez specjalistów. Jednak coraz więcej amatorów oferuje wykonanie filmów korporacyjnych po dużo niższej cenie. Niestety nie są wolne od błędów. Które z nich popełniane są najczęściej?

Zlekceważenie potrzeb klienta i brak scenariusza

Scenariusz jest podstawą do stworzenia dobrej animacji korporacyjnej. Niezbędna jest historia, którą chcemy przekazać odbiorcy, nawet jeśli miałaby trwać jedyne 60 sekund. Amatorzy bardzo często o tym zapominają i umieszczają w filmie przypadkowe obrazy okraszone wybranymi informacjami. Tymczasem animacja korporacyjna od samego początku powinna odbiorcę zaciekawić i zachęcić do obejrzenia jej do końca. Wszelkie treści powinny być podane w przystępny, ale jednocześnie, nienachalny sposób. Dzięki temu odbiorca lepiej zapamiętuje najważniejsze fakty, a dodatkowo nie czuje się atakowany natarczywą reklamą czy zbędne wiadomości.

Nienaturalny wygląd wideo

Jak informuje specjalista z Animplace, która zajmuje się produkcją różnorodnych animacji -filmy korporacyjne opierają się głównie na obrazowaniu i przekazaniu konkretnych treści. W związku z tym muszą być dobrze dopracowane, by podczas oglądania odbiorca nie miał wrażenia sztuczności. W dobrej animacji nie ma miejsca na wymuszone teksty, słabą jakość obrazu i przerost formy nad treścią. Całość powinna być spójna i szczera. Jeśli decydujemy się na narratora, powinien wypowiadać się on w sposób płynny i naturalny.

Zastosowanie nieodpowiedniego podkładu muzycznego

Muzyka nie może być tym elementem wideo, na który odbiorca zwróci największą uwagę. Podkład muzyczny powinien stanowić jedynie uzupełnienie całej animacji. Akcent, dzięki któremu stanie się ona jeszcze bardziej przyjemna w odbiorze. Amatorzy bardzo często stawiają na charakterystyczną i rytmiczną muzykę, obok której nie sposób przejść obojętnie. Profesjonaliści natomiast wybierają takie ścieżki dźwiękowe, które pasują do animacji, wprowadzają odbiorcę w dobry nastrój i stopniowo budują napięcie.

Brak danych kontaktowych

Decydując się na inwestycję, jaką niewątpliwie jest wideo korporacyjne, pragniemy, by spotkała się ona z jak największym odzewem. W końcu, jeśli potencjalny kontrahent zainteresuje się jakimś produktem czy usługą, powinien mieć możliwość szybkiego skontaktowania się z przedsiębiorcą. Specjaliści doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego tworzone przez nich filmy wzbogacone są o dane kontaktowe klienta. Amatorzy bardzo często zapominają o takiej konieczności, co obniża skuteczność promocji.

Opracowanie:

Animplace Piotr Gołąbek

Warszawa , Stefana Żeromskiego 66/72A lok. 93

Podziel się