Materiał Partnera Największe zalety jedzenia sushi

Największe zalety jedzenia sushi

Restauracje serwujące specjały kuchni japońskiej, do jakich należy sushi, od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Fani sushi wręcz szaleją na punkcie surowej ryby. Z drugiej strony sushi ma również spore grono przeciwników. Dzisiaj skupimy się na przedstawieniu właściwości tej potrawy. Przeanalizujemy wpływ jej składników na organizm człowieka. Przekonacie się, że jedzenie sushi ma wiele zalet.

Zdrowe ryby

Rozkładając sushi na czynniki pierwsze na początku musimy wymienić oczywiście rybę. Bez tego składnika ciężko wyobrazić sobie zestaw sushi. A jeśli mowa o rybach, to ich pozytywny wpływ na organizm człowieka jest ogromny. Są one przecież bogatym źródłem kwasów omega-3, które mają pozytywny wpływ na układ neurologiczny oraz sercowo-naczyniowy. Jedzenie ryb powoduje obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, a także zapobiega rozwojowi nadciśnienia tętniczego oraz zatykania naczyń krwionośnych.

Ryż z octem

Sushi to rzecz jasna nie tylko surowa ryba. Ważnym składnikiem potrawy jest również ryż zaprawiony octem ryżowym. Ocet ryżowy wykazuje silne działanie przeciwbakteryjne. Ponadto przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi.

Marynowany imbir

Marynowany imbir jest nieodłącznym elementem kuchni japońskiej. Co ciekawe w kuchniach zachodnich cieszy się dużo mniejszą popularnością. Imbir odświeża kubki smakowe, poprawia koncentrację oraz pomaga zmniejszyć obrzęk. Dodatkowo działa łagodząco w przypadku bolesnych miesiączek.

Sos sojowy

Zanurzanie kawałków sushi w sosie sojowym ma status rytuału. Dodatkowo okazuje się, że obok niewątpliwych walorów smakowych sos sojowy jest bogatym źródłem żelaza i białka. Przez to działa wspomagająco na trawienie. Skutecznie walczy także z infekcjami okrężnicy.

Nori czyli wodorosty

Wodorosty są używane w celu nadaniu potrawie pożądanej formy. Okazuje się, że nori są także bogatym źródłem witamin i minerałów takich jak jod. Niedobór jodu może prowadzić do zaburzeń psychicznych oraz fizycznych. Ponadto wodorosty powodują przyspieszenie metabolizmu.

Chrzan wasabi

Zadaniem wasabi jest ułatwienie naszemu żołądkowi strawienie surowej ryby. Ale to nie wszystkie jego właściwości. Chrzan wasabi jest bogatym źródłem witaminy C. Wykazuje właściwości antybakteryjne. Wasabi zawiera również spore ilości związków siarki, które zapobiegają rozwojowi groźnych bakterii jamy ustnej.

Zielona herbata

Podawana do sushi zielona herbata jest bogata w garbniki taniny, które uspokajają i relaksują organizm. Znajdujące się w herbacie polifenole mają silne działanie antyoksydacyjne. Podczas parzenia herbaty wydziela się teanina, która stymuluje procesy mózgowe poprawiając koncentrację.

Wymieniając zalety sushi ważne, aby pamiętać, że jego przygotowanie wymaga także nie lada umiejętności. Dlatego warto wybierać sprawdzone restauracje, które specjalizują się w kuchni japońskiej. Do takich z pewnością należy restauracja Riviera znajdująca się w Gdańsku. Tutaj, oprócz dań kuchni polskiej i ukraińskiej, znajdziecie bogate menu kuchni japońskiej.

Opracowanie:

Restauracja Riviera

Lubichowo , Dworcowa 6

Podziel się