Artykuł sponsorowany Czy ubezpieczenie firmy jest opłacalne dla pracodawcy?

Czy ubezpieczenie firmy jest opłacalne dla pracodawcy?

Choć działalność gospodarcza w wielu przypadkach stanowi dobrą alternatywą pracy etatowej, wiąże się z pewnym ryzykiem. Mowa tu m.in. o odpowiedzialności za błędy powstałe w trakcie świadczenia usług. Tyczy się to zarówno pracodawcy, jak i jego pracowników. Jeden zły krok i przedsiębiorca może stracić wszystko, nad czym pracował przez lata. Rozwiązaniem może być odpowiednio dobrana polisa, jednak zanim zdecydujemy się na konkretną opcję, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Obowiązek OC w zależności od profesji

Większość przedsiębiorstw nie jest zobowiązana do posiadania ubezpieczenia OC. Ten nakaz dotyczy jedynie biur rachunkowych, notariuszy, radców prawnych, agentów ubezpieczeniowych, detektywów, inżynierów oraz działalności związanych ze służbą zdrowia. Pozostałe firmy nie muszą wykupować OC, choć jest to zdecydowanie rozsądny krok. Na przykład osoba pracująca jako serwisant sprzętu elektronicznego może nieodwracalnie uszkodzić komputer, który warty jest więcej niż miesięczny utarg. W takim wypadku niekiedy okazuje się, że wymagane będzie zamknięcie biznesu. Posiadając ubezpieczenie na firmę, oszczędzamy pieniądze, nerwy i czas.

Zakres ubezpieczenia firmy

W zależności od ubezpieczyciela oferta może się różnić. Warto przyjrzeć się jednak korzyściom płynącym z wykupienia polisy na przykład w agencji ubezpieczeniowej Urbaniaczek. Przedsiębiorca, wybierając pakiet ubezpieczeń dla firm, ma zagwarantowaną pomoc w przypadku zdarzeń losowych dotyczących mienia, jego kradzieży lub rabunku oraz następstw nieszczęśliwych wypadków. Oferta obejmuje także ubezpieczenie transportu, cybernetyczne, maszyn i urządzeń, sprzętu elektronicznego czy też ryzyka budowlano-montażowego. W pakiet wliczone jest również ubezpieczenie OC, a całość można dopasować do oczekiwań zarówno małych, jak i większych przedsiębiorstw.

Odpowiedzialność za działania pracowników

Będąc pracodawcą, odpowiadamy za ewentualne błędy osób zatrudnionych, a te mogą się okazać dużym ciosem dla budżetu firmy. Zapis w umowie, który zobowiązuje podwładnych do odpowiedzialności za błędy, również nie będzie wystarczający w przypadku, gdy pracownik nie poniesie kosztów wypadku w czasie, który wymaga poszkodowana osoba. Finalnie i tak to firma będzie musiała wypłacić odszkodowanie. Rozwiązaniem jest więc wykupienie pakietu ubezpieczenia, który zawiera pomoc finansową w razie źle wykonanego zlecenia – nawet jeśli nie jesteśmy prawnie zobligowani do posiadania polisy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas