Materiał Partnera Sprzęt biurowy – najczęstsze przyczyny awarii

Sprzęt biurowy – najczęstsze przyczyny awarii

Nowoczesne wyposażenie biura na pewno w dużej mierze świadczy o podejściu do obsługi klienta. Trudno byłoby dziś wyobrazić sobie wiele wykonywanych prac bez wykorzystania specjalistycznego sprzętu. Mowa tu przede wszystkim o drukarkach, skanerach, czy kserokopiarkach. Niestety urządzenia te podatne są na różnego rodzaju awarie. Skąd najczęściej bierze się niedyspozycja urządzeń oraz jak poradzić sobie z uciążliwym problemem?

Usterki urządzeń biurowych – zaniedbania eksploatacyjne

Jak w wielu innych przypadkach, bez względu na to, czy chodzi o samochody, komputery, czy sprzęt wyposażenia wnętrza, przyczyną wielu usterek jest niewłaściwa eksploatacja, wynikająca czasami z niewiedzy, a czasami z chęci skrócenia sobie czasu pracy. O czym konkretnie mowa? Zdarzają się sytuacje, w których np. do niszczarki papieru wkłada się jednocześnie o wiele więcej arkuszy papieru, niż wynika to z rekomendacji producenta. W najkorzystniejszym układzie dochodzi wtedy jedynie to chwilowego zawieszenia pracy urządzenia, a w najgorszym do jego trwałego uszkodzenia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku kserokopiarek. Tu największym zagrożeniem jest długa praca bez zamknięcia pokrywy.

Powoduje to znacznie szybsze zużywanie się tonera. Jasno trzeba podkreślić, że rzadko kto dysponuje odpowiednią wiedzą techniczną, aby samodzielnie poradzić sobie z naprawami. Czasami potrzebne są także części zamienne, których raczej nie trzyma się w zapasie. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z problemem jest wezwanie doświadczonych serwisantów. Zdecydowanie zalicza się do nich firma GED, która od lat zapewnia swoim klientom kompleksowe wsparcie w zakresie napraw urządzeń biurowych. Co jeszcze może przyczynić się do awarii sprzętu?

Niewłaściwe środowisko pracy

Zazwyczaj nie zwraca się uwagi na sprawy, które są najbardziej oczywiste. Tak właśnie jest w przypadku zapewniania urządzeniom biurowym, które są przecież sprzętem elektronicznym, odpowiedniego środowiska pracy. Niezwykle istotna jest w tym przypadku temperatura, panująca w pomieszczeniu. Jeżeli będzie ona zbyt wysoka, w skrajnej sytuacji może doprowadzić do przegrzania się, a co za tym idzie wyłączenia urządzenia. Na sprawność sprzętu biurowego mają także wpływ wilgoć oraz różnego rodzaju zanieczyszczenia takie jak kurz, czy pyły.

Zdarza się, że na sprzęcie osadzają się także resztki tonera, które jego pozostałe zabrudzenia mogą mieć wpływ na jego wydajność. Serwis urządzeń biurowych często wzywany jest również z powodu nieprawidłowych ustawień. Zdarza się również, co widać szczególnie w przypadku drukarek, że do urządzenia wkładane są metodą siłową tonery niekompatybilne z oryginalnymi. Taka sytuacja może spowodować uszkodzenie sprzętu na trwałe.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas