Artykuł sponsorowany Kiedy warto naprawić smartfon?

Kiedy warto naprawić smartfon?

Uszkodzony lub zepsuty smartfon to duży problem, który wymaga natychmiastowej interwencji. W wielu przypadkach naprawa sprzętu nie jest tak opłacalna jak zakup nowego urządzenia mobilnego. Sprawdźmy, kiedy warto  naprawić zepsuty telefon, a kiedy lepiej zainwestować w nowy model. 

Naprawa smartfona – za i przeciw

Zanim podejmiesz decyzję o naprawie uszkodzonego smartfona, wykonaj bilans zysków i strat. Określ wiek telefonu, stopień uszkodzenia oraz czas potrzebny na naprawę. Te czynniki mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji. Przykładowo, jeżeli kupiłeś telefon kilka miesięcy temu, możesz być bardziej skłonny do jego naprawy. Jeśli jednak uszkodziłeś starszy telefon, lepszym rozwiązaniem jest zakup nowego modelu.

Najbardziej powszechną usterką telefonów jest zbicie szybki.  W zależności od modelu smartfona możesz wymienić pęknięty ekran z użyciem zamienników lub oryginalnych części. W większości przypadków poprawka jest jednak tańsza niż wymiana. Co więcej, decydując się na naprawę, użytkownik nie musi przyzwyczajać się do obsługi nowego urządzenia – to szczególnie istotne w przypadku starszych osób, które nie mają nawyku intuicyjnego korzystania z urządzeń.



Kiedy naprawić smartfon?

Osoby, które nie mają gwarancji ani ubezpieczenia na smartfon, często korzystają z usług serwisów naprawczych. To nie tylko korzystne pod względem finansowym, ale i środowiskowym. Podczas produkcji nowych telefonów uwalnia się duża ilość dwutlenku węgla. Ponadto główne materiały używane do produkcji telefonu, takie jak koltan czy niob, również mają negatywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Stare smartfony, które trafiają do śmieci i nie są poddawane recyklingowi, zwiększają liczbę e-odpadów, co stanowi ogromne zagrożenie dla ekologii. Decydując się na naprawę sprzętu w sprawdzonym serwisie, takim jak Rr-Komtelsat-Serwis Łukasz Rymanis, można nie tylko zaoszczędzić fundusze, ale działać zgodnie z etyką i ekologią.

Uzyskanie maksymalnej wartości – zwrot inwestycji

Przed wymianą telefonu na nowy zadaj sobie pytanie, czy maksymalnie wykorzystałeś swój telefon. Kupując nowy sprzęt, spędzasz czas na badaniu go, czytaniu recenzji, a następnie wydajesz pieniądze na jego zakup. Jeżeli serwisant daje Ci jasny sygnał, że telefon może być jeszcze eksploatowany przez wiele lat, warto podjąć próbę jego naprawy. Jeżeli natomiast sprzęt jest starszy i w niedługim czasie może utracić wsparcie producenta, warto pomyśleć nad zakupem nowego urządzenia.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas