Artykuł sponsorowany W jaki sposób funkcjonalnie urządzić pomieszczenie biurowe

W jaki sposób funkcjonalnie urządzić pomieszczenie biurowe

Od pomieszczeń biurowych wymaga się spełniania konkretnych funkcji, dlatego muszą być one urządzone w sposób jak najbardziej ułatwiający i umilający pracę. Przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących urządzania funkcjonalnych pomieszczeń biurowych.

Funkcjonalność jest istotna

Wszyscy pracownicy biurowi z pewnością zgodzą się ze stwierdzeniem, że nie ma nic gorszego, niż źle zaprojektowane pomieszczenie do pracy. Niefunkcjonalna przestrzeń, ciasnota oraz brak komfortu psychicznego są najczęstszymi powodami skarg ze strony ludzi spędzających sporą część dnia w biurach. Jak podają najnowsze badania, dopasowanie przestrzeni biurowej do indywidualnych potrzeb pracowników wpływa pozytywnie na budowanie kreatywnej atmosfery.

-Świetnie wyposażone, komfortowe biuro jest wizytówką firmy. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na jego umeblowanie i wyposażenie. Choć dużą rolę odgrywa utrzymywanie porządku, to jednak wystrój wnętrza jest zdecydowanie jednym z ważniejszych punktów przyczyniających się do efektywności pracowników – zauważa reprezentant sklepu DOMINOVA oferującego m.in. elementy wyposażenia biurowego. 

Najważniejsze elementy

Podczas urządzania pomieszczenia biurowego, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • ergonomię – odpowiednio uregulowane, wygodne krzesła, biurka o odpowiedniej wysokości i wielkości, lampki biurkowe oraz wszelkie akcesoria ułatwiające pracę,
  • sprzęt – w każdym biurze powinny znaleźć się wszystkie potrzebne sprzęty, a więc m.in. dobrej jakości komputery, skanery, drukarki i kserokopiarki,
  • meble – muszą być trwałe i funkcjonalne, dlatego warto postawić na meble z płyty laminowanej, która jest odporna na uszkodzenia, wilgoć, zarysowania i wysoką temperaturę; meble biurowe powinny mieścić wszystkie potrzebne dokumenty, artykuły biurowe i niezbędne sprzęty,
  • oświetlenie – do pomieszczeń biurowych nie należy wybierać zbyt jasnego światła, ani świetlówek męczących wzrok, więc lepszym rozwiązaniem będą w tym przypadku energooszczędne żarówki dające ciepłe, naturalne światło,
  • kolor ścian – kolorystyka powinna być stonowana, umożliwiająca koncentrację, a jednocześnie pobudzająca do kreatywnego myślenia, dlatego w biurach najlepiej sprawdzają się barwy naturalne (ciepłe zielenie, zimne błękity, brązy, beże, szarości) oraz pastele, z jaskrawymi elementami ożywiającymi wnętrze,
  • wystrój – nie powinien być przytłaczający, ani sprawiać, że biuro będzie wyglądać na zagracone; właściwa aranżacja przestrzeni pozytywnie wpływa na koncentrację pracowników,
  • roślinność – obecność choć jednej, dorodnej rośliny może wpływać na poprawę jakości powietrza, ponieważ wytwarzać będzie ona tlen, jednocześnie ujemnie jonizując powietrze,
  • dekoracje – dobrym pomysłem jest powieszenie obrazów, zdjęć lub plakatów, ułożenie ozdobnych poduszek lub innego rodzaju artykułów dekoracyjnych, które nadadzą wnętrzu wyjątkowego charakteru i pobudzą kreatywność pracowników.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas