Artykuł sponsorowany Meble sklepowe. Dlaczego funkcja odpowiednio dobranych regałów jest tak istotna?

Meble sklepowe. Dlaczego funkcja odpowiednio dobranych regałów jest tak istotna?

Idealne regały sklepowe spełniają funkcje użytkowe i wystawiennicze. Różne meble muszą być odpowiednio dobrane, a także ustawione tak, aby wpasować się w specyficzny rozkład pomieszczenia. Odstępy pomiędzy nimi mają zapewnić dostateczną przestrzeń do swobodnego przemieszczania się zarówno klientom, jak i pracownikom. Ponadto dobrze przemyślany wybór gwarantuje ich wieloletnie użytkowanie. Jak zatem go dokonać?

Jak zbudowane są regały sklepowe i czym się charakteryzują?


System rurowo-kulowy to standardowa i najtańsza konstrukcja regału sklepowego. Stelaż wykonany jest ze stali nierdzewnej, a półki natomiast –  z płyt wiórowych, bądź z drewna, które zwiększa ich trwałość na ewentualne uszkodzenia mechaniczne oraz wpływ warunków środowiskowych. W przypadku półek spotkać można się również z wykorzystaniem sklejki drewnopochodnej. Niestety nie jest to rozwiązanie optymalne. Przy zbyt dużym obciążeniu okazuje się ona giętka i łamliwa. Zdarzają się również charakterystyczne pęknięcia powłoki lakierniczej lub malarskiej.

Inwestując w wyposażenie sklepu, należy wziąć pod uwagę wszystkie wymiary regałów, a także ich nośność.
Regały sklepowe wykonane z całości z drewna to wariant pozwalający cieszyć się wytrzymałością i walorami estetycznymi przez wiele lat, pomimo tego, iż za rozwiązanie to, przyjdzie właścicielowi sklepu zapłacić nieco więcej. W firmie Ergooffice każdy klient znajdzie odpowiednią ofertę dla siebie. Ponadto profesjonaliści doradzą w odpowiednim doborze mebli sklepowych do każdego typu prowadzonej działalności gospodarczej, bez względu na rodzaj oferowanych produktów.

Dlaczego właściwa ekspozycja towaru jest tak ważna?


Regały sklepowe pozwalają wyeksponować towar w sposób właściwy i przejrzysty, czyli w taki, który zachęci klientów do zakupu. Ekspozycja na półce wymaga sporządzenia odpowiedniego planu, ponieważ prezentacja produktów bezpośrednio wpływa na decyzję klienta o zakupie. Należy uniknąć chaosu i nieporządku, a pamiętać o właściwej liczbie i sposobie układania dóbr na półce. Po pierwsze nie należy jej przepełniać. Po drugie nie powinny tworzyć się luki. Po trzecie towar rozkładać trzeba w prostej linii i etykietą zwróconą w stronę klienta. Ponadto pośrodku i na linii wzroku muszą znaleźć produkty najdroższe, które zwracają uwagę. Te podstawowe działania zaowocują zwiększeniem zainteresowania, jak i pomnożeniem dochodu. 

Warto zainteresować się również znaczeniem sprzedaży krzyżowej. Oznacza to, że klient kupujący np. strój kąpielowy zauważy zaraz obok klapki. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że również ich będzie potrzebował. Podobnie w przypadku produktów spożywczych, np. piwa, zlokalizowane zaraz obok słonych paluszków czy innych przekąsek. Ten układ pozwala na dodatkowe zyski, a klient opuści sklep w pełni zadowolony. Prawidłowa ekspozycja to również zadbanie o czystość i układ regałów, który będzie ułatwiał poruszanie się po przestrzeni sprzedażowej. Jak zatem wyraźnie widać kwestie dotyczące wyboru odpowiedniego umeblowania sklepu, są znacznie ważniejsze, niż mogłoby się powszechnie wydawać. Dlatego też poszukując wyposażenia, trzeba zwrócić uwagę jedynie na oferty najlepszych specjalistów w branży.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas