Materiał Partnera Jak zabezpieczyć towar przed kradzieżą?

Jak zabezpieczyć towar przed kradzieżą?

Kradzieże sklepowe to poważny problem, zwłaszcza w branżach, gdzie towar posiada wysoką wartość – wtedy straty mogą być naprawdę duże. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów decydują się na specjalistyczne systemy zabezpieczeń antykradzieżowych. Klipsy, etykiety antykradzieżowe i kamery nikogo już nie dziwią – na rynku istnieje szeroki wachlarz takich zabezpieczeń. Na który z nich najlepiej się zdecydować i gdzie można je zakupić?

Klipsy

Klipsy najczęściej stosowane są w branży odzieżowej, w łatwy sposób można je bowiem zamontować na szwach ubrań, nie niszcząc w ten sposób ich tkaniny.  Stosowane są również w celu zabezpieczenia drogich alkoholi, a także akcesoriów, takich jak okulary. Klipsy zabezpieczające mają za zadanie uaktywnić bramki antykradzieżowe, w przypadku opuszczenia sklepu z zabezpieczonym towarem. W zależności od tego, czy wybierzemy bramki radiowe czy - akustomagnetyczne, klipsy będą reagować na fale radiowe lub magnetyczne wytwarzane przez bramki.

Klipsów zabezpieczających nie da się dezaktywować, przy zakupie towaru są one zdejmowane przez kasjera za pomocą specjalnego urządzenia – otwieracza do klipsów. Dzięki temu jest to rozwiązanie wielorazowego użytku – zdjęty klips możemy zamontować na innym towarze, bez uszczerbku dla jego funkcjonalności.

Istnieją również klipsy z funkcją alarmu – te stosowane są zazwyczaj w celu ochrony towarów o wysokiej wartości. Zakładamy je na całe opakowanie (np. kartonowe pudełko) lub przeplatamy przez uchwyt (np. torebka), a ich zadaniem jest uaktywnienie alarmu nie tylko na bramkach, ale również w przypadku próby zdjęcia takiego klipsa z towaru.

Etykiety

Etykiety antykradzieżowe również dzielą się na kilka rodzajów:

  • Etykiety radiowe - tak jak w przypadku klipsów, reagują na sygnał radiowy wysyłany przez bramki antykradzieżowe RF, powodując tym samym sygnalizację kradzieży.
  • Etykiety akustomagnetyczne mają działanie analogiczne do klipsów akustomagnetycznych, czyli będą kompatybilne z bramkami antykradzieżowymi AM.
  • Etykiety elektromagnetyczne stosowane są najczęściej w bibliotekach i księgarniach, służą do zabezpieczenia towaru w możliwie niewidoczny i estetyczny sposób. Bramki elektromagnetyczne EM –to najczulszy rodzaj bramek, z uwagi na brak ekranowania powierzchniami metalizowanymi

Etykiety antykradzieżowe są rozwiązaniem tańszym niż klipsy, jednak w przeciwieństwie do klipsów, etykiety są jednorazowego użytku. Podczas zakupu kasjer wyłącza ich działanie specjalistycznym dezaktywatorem etykiet. Wyjątkiem są etykiety antykradzieżowe niedezaktywowalne (niepodlegające dezaktywacji) oraz etykiety elektromagnetyczne, podlegające wielokrotnej dezaktywacji i ponownej aktywacji.

Zabezpieczenia kabelkowe

Ten typ zabezpieczeń najczęściej spotykany jest w sklepach z elektroniką. Zabezpieczenia linkowe pozwalają na przetestowanie funkcjonalności urządzenia, ale uniemożliwiają jego zabór bez uruchomienia systemu alarmowego. Zabezpieczone w ten sposób telefony, tablety lub laptopy możemy przetestować, jednak próba przywłaszczenia sobie takiego urządzenia byłaby szybko udaremniona.

Zabezpieczenia kabelkowe są wielozadaniowe – z jednej strony ich zadaniem jest uaktywnienie alarmu w momencie odpięcia urządzenia, przecięcia przewodu, próby oderwania podstawki od blatu, z drugiej zaś zapewniają stały dopływ prądu do urządzenia, umożliwiając klientom testowanie jego funkcjonalności. Zabezpieczenia takie mają także funkcję zasilania awaryjnego, w przypadku zaniku zasilania sieciowego. Wyłączyć uaktywniony przez takie zabezpieczenie alarm możemy jedynie za pomocą specjalnego pilota.

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem zabezpieczeń, pamiętaj, że elektroniczne systemy antykradzieżowe mają wysoką skuteczność jedynie, jeśli zostały zakupione ze sprawdzonego źródła, czyli u uznanego dystrybutora zabezpieczeń antykradzieżowych, takiego jak firma Nova Sp. z o.o. Wieloletnie doświadczenie i znajomość branży pozwala takiemu dystrybutorowi na ciągłe poszerzanie oferty zabezpieczeń i proponowanie klientom jedynie najskuteczniejszych rozwiązań.

Opracowanie:

Podziel się