Firmowa strona www – niezbędnik każdego przedsiębiorcy

Firmowa strona www – niezbędnik każdego przedsiębiorcy

Strona internetowa to często pierwszy kontakt klienta z naszą firmą, a jak wiadomo - pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Co zrobić, aby użytkownik pozostał na stronie i podjął decyzję zakupową? Podpowiadamy, jakie elementy powinny znaleźć się na firmowej stronie www i o czym należy pamiętać przy jej tworzeniu. Sprawdź, dlaczego warto o niej pamiętać.

Co powinno znaleźć się na firmowej stronie www?

Strona internetowa to w większości przypadków pierwszy kontakt klienta z daną firmą, a jak wiadomo – pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego unikajmy sytuacji, gdy po wejściu na witrynę klient nie wie, czym się zajmujemy. Dobrym pomysłem będzie wyeksponowanie branży, nazwy firmy i jej logo. Na stronie tytułowej możemy wyróżnić również:

  • aktualności
  • informacje o firmie
  • nowości w ofercie
  • promocje, wyprzedaże
  • informacje o dotychczasowych klientach
  • opinie o produktach

Klient nie powinien mieć problemu, aby się z tobą skontaktować, dlatego w widocznym miejscu na stronie powinien być umieszczony formularz kontaktowy. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie w zakładce kontaktu mapki z dojazdem do firmy.

Przejrzysta oferta to klucz do zwiększenia sprzedaży. Podziel produkty na kategorie, aby klient mógł łatwiej wybrać produkt, który go interesuje. Zadbaj o interesujące opisy i wyraźne zdjęcia. Przydatne będzie także umieszczenie tabel i wykresów, np. prezentujących podobne usługi z oferty przedsiębiorstwa. Do kupna zachęcą również informacje o innych użytkownikach, którzy kupili daną rzecz i zamieszczone przez nich opinie.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu firmowej strony www?

Firmowa strona internetowa powinna w jak najlepszy sposób odzwierciedlać charakter firmy i profil jej działalności. Dlatego należy zadbać, aby jej layout, kolorystyka i grafiki były spójne np. z logo przedsiębiorstwa. Należy zadbać również o odpowiedni adres domeny – najlepiej, aby była to nazwa przedsiębiorstwa lub nazwa oferowanego produktu lub usługi. Nazwa firmy powinna się również znaleźć w e-mailu umieszczonym w stopce strony.

Pamiętaj, aby elementy, które zawrzesz na stronie, pokazywały firmę i jej produkty jako godne zainteresowania i takie, których jakość nie budzi wątpliwości. Przeglądając witrynę, klient musi wiedzieć, jakie korzyści osiągnie dzięki produktowi twojej firmy. Dlatego zadbaj o jakość umieszczanych na niej informacji oraz przemyślany tekst reklamowy. Jeśli klient znajdzie na twojej stronie interesujący opis i zdjęcia – jest duże prawdopodobieństwo, że dokona zakupu.

Obecnie tekst znajdujący się na stronie internetowej musi trafiać nie tylko do klienta, ale również być argumentem dla Google. Idealny tekst pisany pod wyszukiwarkę musi nakłonić ją do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania, które uwzględniają dane słowo lub słowa kluczowe.Jeśli nie wiesz, jak go napisać, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej.

Ważnym kryterium, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu firmowej strony www jest jej funkcjonalność. Strona internetowa powinna być zaprojektowana zgodnie ze standardami Web Usability – czyli powinna być łatwo dostępna dla przeciętnego internauty. Warto również zadbać o optymalizację witryny pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek oraz jej pozycjonowanie. Wysoka pozycja strony w Google to nie tylko większa sprzedaż, ale również prestiż i komunikat, że firma jest znaną i docenianą marką.

Strona internetowa Infografika

Jakie korzyści daje strona internetowa?

Dobrze zbudowana i zadbana strona internetowa może przynieść nam dużo korzyści. Przede wszystkim jest ona wizytówką firmy – to na jej podstawie oceniają przedsiębiorstwo potencjalni klienci. Jeśli jest estetyczna, przejrzysta i zawiera wiele istotnych informacji, może pomóc w kształtowaniu pozytywnego wizerunku. Ponadto wzbudza zaufanie i zachęca do zostania stałym klientem. Atrakcyjna strona internetowa to również skuteczna promocja firmy i szansa na zdobycie nowych klientów, a tym samym zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa.

Firmowa strona www to również korzyści dla twoich klientów. Za jej pomocą możesz prowadzić komunikację z użytkownikami zainteresowanymi twoimi produktami. To właśnie tutaj udzielisz informacji o firmie i jej ofercie i umożliwisz zainteresowanym osobom szybki kontakt z konsultantem. Dużym plusem dla klienta jest umieszczenie na stronie opinii na temat danej rzeczy. Dzięki temu zyskasz rekomendacje i lepiej zareklamujesz produkty. Jeśli zadbasz o materiały content marketingowe, nie tylko zatrzymasz swoich klientów na dłużej, ale także pozwolisz im na wzbogacenie swojej wiedzy i poznanie ciekawostek z branży.

Podziel się