Materiał Partnera Beton drogowy – jakie nawierzchnie powinny być nim pokryte?

Beton drogowy – jakie nawierzchnie powinny być nim pokryte?

Elementami drogi jest wiele specjalistycznych materiały np. beton drogowy. Ze względu na bezpieczeństwo i wymogi prawne musi on spełniać określone warunki, by użytkowanie nawierzchni przebiegało bezkolizyjnie. W przypadku budowy dróg nie można iść na kompromisy. Jakie cechy ma ten produkt i w jakim przypadku zaleca się jego użycie oraz gdzie najlepiej zaopatrywać się w materiały?

Właściwości betonu drogowego

Beton drogowy jest budulcem, który przy odpowiedniej eksploatacji może posłużyć nawet 50 lat, ale są przypadki, że wytrzymuje o wiele dłużej. Mieszanka przygotowana na potrzeby drogowe jest wykonywana ze specjalnego cementu i kruszyw, dzięki temu zyskuje parametry, które stawiają go wyżej od innych wyrobów z tego materiału. Właściwości betonu drogowego to:

  • trwałość – nawierzchnia z betonu zwiększa żywotność konstrukcji dróg;
  • stabilność – jakość materiału oraz jej konsystencja gwarantuje mniej kolein,
  • nie pęka i nie łuszczy się powierzchniowo;
  • mrozoodporność – uzyskana poprzez odpowiednie napowietrzenie masy betonowej i dodanie kruszyw, które nie zamarzają, np. bazaltowego i granitowego;
  • jest przyjazny środowisku, bo zużyty beton można ponownie wykorzystać jako kruszywo do kolejnej mieszanki betonowej.

Gdzie stosuje się beton drogowy?

Beton musi być często dowożony w odległe miejsca, wszędzie tam, gdzie trwają prace w terenie. Produkcją i dowiezieniem wysokiej klasy betonu drogowego zajmuje się m.in.  Betoniarnia Stopa. Pod względem klimatycznym Polska nie jest łatwym krajem w tej branży. Użyte materiały muszą wykazywać dużą odporność. Dzięki właściwościom taki beton, z powodzeniem może być stosowany w budownictwie infrastrukturalnym: na lotniskach, autostradach, drogach gminnych oraz na parkingach. W zabudowie przy domu pokrywa się nim podjazdy i garaże. Nie jest dobrym pomysłem stosowanie zwykłego betonu do obciążeń nawet tylko pod pojazdami osobowymi, bo, ze względu na mróz i działanie soli z kół, po pierwszej zimie posadzka może mieć już rysy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas