Artykuł sponsorowany Wyprzedź konkurencję w czasach kryzysu dzięki badaniom ankietowym

Wyprzedź konkurencję w czasach kryzysu dzięki badaniom ankietowym

Jak zachować się w obliczu nadciągającego kryzysu? Jak przejąć nowe rynki i zdobyć nowych klientów przy minimalnym poziomie ryzyka? Dowiedz się jak zyskać przewagę informacyjną. Przeprowadź badanie ankietowe i zyskaj przewagę nad konkurencją.

Przykłady użycia badań ankietowych w biznesie

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Stworzenie nowego produktu to długotrwały proces, od powstania pomysłu do zaprojektowania opakowania. Badania ankietowe można wykorzystać w tym przypadku na kilka sposobów. Jeśli chcesz stworzyć nowy produkt, stwórz ankietę skierowaną na potrzeby klienta, zbadaj czego oczekują klienci, jakich produktów poszukują. Jeśli posiadasz już zamysł produktu, zbadaj jak reagują na niego klienci, czy zachęca ich do zakupu i jaką cenę są w stanie zapłacić. Takie informacje mogą uchronić Cię od wprowadzenia na rynek produktu, który nie zainteresuje klientów.

Ekspansja na nowe rynki

Chęć rozwoju i wejścia na nowe rynki jest kusząca, pozwala na rozwinięcie przedsiębiorstwa i zyskanie nowych rynków zbytu. Jednym z problemów, jakie może napotkać przedsiębiorca stając przed takim zadaniem jest brak znajomości niuansów tego rynku. Pomocne tutaj może okazać się badanie rynku przeprowadzone za pomocą badania ankietowego. Informacje na temat popytu, podaży, panujących na rynku trendów i działań konkurencji pozwolą na sprawne wejście na rynek. Zebrane informacje na temat specyfiki rynku, pozwolą Ci sprawnie wejść na nowy rynek i odnieść sukces.

Zwiększenie zysków przedsiębiorstwa

Jednym ze sposobów na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa jest zwiększenie sprzedaży, można to zrobić na kilka sposobów: tworząc nowy produkt, znajdując nowe rynki zbytu ale również wsłuchując się w opinie klientów. Decydując się na badanie ankietowe możesz zebrać opinię o zwyczajach zakupowych konsumentów, dopytać ich gdzie chcieliby widzieć Twój produkt lub usługę, co jest głównym czynnikiem motywującym ich do zakupu.

Zwiększenie satysfakcji klientów

Zadowolony klient to klient lojalny, który poleca Twoje przedsiębiorstwo. Warto dbać więc o to by klienci byli zadowoleni z usług bądź produktów, które kupują. Poziom satysfakcji, można zbadać tworząc badanie satysfakcji klientów, ten rodzaj ankiety można wysyłać do klientów na telefon bądź mail po zakupie lub kontakcie z biurem obsługi klienta. Informacje zebrane o obsłudze, produktach lub usługach pozwolą na wprowadzenie zmian i dopasowanie się do potrzeb klientów co pozytywnie wpłynie na satysfakcję klientów a w długim okresie nawet na zyski.

Reklama celowana

Podobno dobry produkt reklamy nie potrzebuje, jednak dobra reklama to dźwignia handlu i może wpłynąć na zyski przedsiębiorstwa. Najlepsza reklama to reklama dedykowana grupie docelowej, to właśnie dla tych osób głównie przeznaczony jest produkt i w ten sam sposób dla tej grupy powinna zostać stworzona reklama. Tworząc badanie ankietowe z analizą próby, o opinię na temat konceptów reklamowych i opakowań możesz zapytać tylko osoby z grupy docelowej.

Przygotowanie kwestionariusza ankiety online

Tworzenie ankiety online składa się z kilku ważnych etapów. Pierwszym i najważniejszym z nich jest planowanie. Narzędzie, jakim jest badanie ankietowe, ma bardzo wiele zastosowań. Przed realizacją badania należy przeanalizować, jakie informacje są fundamentalne dla przedsiębiorstwa.

Pośród badań ankietowych wyróżnia się między innymi:

  • badania marketingowe,

  • badania rynku,

  • badania świadomości marki,

  • badania satysfakcji klientów.

Dobrze zaplanowana ankieta, powinna dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji do podjęcia decyzji o realizacji projektu. Uwzględnij poniższe punkty tworząc kwestionariusz:

  • Metryka

Pytania metryczne o wiek, płeć oraz inne cechy socjodemograficzne pozwolą na zobrazowanie, jak poszczególne grupy osób zapatrują się na kwestie poruszone w ankiecie. Metrykę w badaniach umieszcza się na początku lub końcu ankiety. Decydując się na umieszczenie metryki na początku badania i ustalenie warunków możesz precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej.

  • Struktura ankiety

Przy tworzeniu ankiety uszereguj pytania od najbardziej ogólnych do najbardziej szczegółowych. Korzystaj z pytań warunkowych w przypadku wykluczających się odpowiedzi i pytań. Pamiętaj również o możliwości tworzenia kilku stron ankiety.

  • Nie sugeruj odpowiedzi

Sugerowanie odpowiedzi poprzez tworzenie sugestywnych pytań bądź proponowanie jedynie odpowiedzi nacechowanych pozytywnie może zniekształcić wyniki badania. Zachowanie obiektywizmu przy tworzeniu kwestionariusza pozwala na uzyskanie wartościowych informacji. Staraj się unikać tworzenia pytań, gdzie odpowiedzieć można jedynie negatywnie bądź pozytywnie, odpowiedź neutralna zwiększa rzetelność ankiety i response rate.

Jak samodzielnie zrealizować badanie ankietowe online

Realizacja badania ankietowego online samodzielnie jest opcją zdecydowanie ekonomiczną pod względem czasu, jak i pieniędzy, wymaga jednak doświadczenia i programu do realizacji badania online. Samodzielnie badanie można przeprowadzić w programie do ankiet online SurvGo, gdzie istnieje możliwość realizacji badania na własnej grupie respondentów lub skorzystania z ponad bazy 150 tys. Panelistów.

Jeśli zdecydujesz się na samodzielną realizację, w pierwszej kolejności wybierz rodzaj badania ze względu na grupę respondentów. W przypadku wyboru badania na grupie respondentów z panelu należy ustalić odpowiednią wielkość próby. Dodatkowo nieodpłatnie możesz ustalić dokładną charakterystykę próby ze względu na 2 czynniki socjodemograficzne, pozwala to na dokładne dotarcie do poszczególnych grup konsumentów. Jeśli Twoje usługi lub produkty są przeznaczone dla wąskiej grupy osób warto rozważyć przeprowadzenie ankiety tylko na grupie docelowej.

W pierwszej kolejności należy stworzyć kwestionariusz ankiety online, korzystając z SurvGo, zyskujesz dostęp do 19 różnych rodzajów pytań oraz pytań warunkowych.  Gdy ankieta jest gotowa zamów badanie. Pamiętaj o dodatkowych opcjach takich jak analiza statystyczna czy raport z badania. Jeśli nie zdecydujesz się na wybór dodatkowych funkcjonalności, nadal będziesz mógł skorzystać z krzyżowania pytań i wygenerować raport z wykresami.

Decydując się na ankiety online, nie tylko oszczędzasz czas i pieniądze, zyskujesz również dostęp do wyników badania w czasie rzeczywistym. Realizacja badania online z udziałem panelistów Badanie-Opinii.pl zapewnia również wysoką rzetelność wypełnianych ankiet, gdyż eksperci na bieżąco za pomocą różnych mechanizmów weryfikują prawdomówność ankietowanych. Badania ankietowe online to szansa na przeprowadzenie badań na dużej grupie osób niezwykle szybko, ale również skutecznie.

Badania ankietowe online są wyjątkowym narzędziem ze względu na mnogość możliwości ich użycia. Wsłuchując się w opinie klientów i konsumentów Twoje produkty i usługi będą lepiej postrzegane przez klientów. Zadowoleni klienci cechują się wyższą lojalnością wobec marki. Dzięki badaniom ankietowym online zrozumiesz konsumentów przy niewielkich nakładach. Wykorzystaj badania ankietowe online i odnieś sukces  w czasach kryzysu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas