Artykuł sponsorowany Od czego zależy skuteczność perswazyjna folderu reklamowego?

Od czego zależy skuteczność perswazyjna folderu reklamowego?

Foldery reklamowe to nieodłączny element kampanii marketingowej. Są objętościowo większe niż ulotki, dzięki czemu pozwalają zawrzeć większą ilość informacji o firmie. Mogą być bardzo perswazyjnym działaniem marketingowym. Na skuteczność ich oddziaływania wpływa przede wszystkim estetyka wykonania, oryginalny, przyciągający uwagę czytelnika projekt graficzny i interesujący „content”, a więc zawartość i treść folderu. Cechą charakterystyczną folderów reklamowych jest szersza prezentacja oferty firmy, obejmująca nie tylko standardowe elementy graficzne, ale również dane statyczne czy wykresy.

Jakie są zalety folderów reklamowych?

Foldery reklamowe, tak jak inne dostępne środki, są dla przedsiębiorców źródłem komunikacji z klientami. Ich przygotowanie nie generuje dużych kosztów, dlatego na tą formę reklamy mogą sobie pozwolić nawet mniejsze przedsiębiorstwa.

Estetyczna forma prezentacji oferty firmy podnosi jej prestiż i wzbudza zaufanie odbiorców – potencjalnych klientów. Kolportaż folderów reklamowych jest również skuteczną techniką budowania świadomości marki. Dobry „branding” to troska o zachowanie ciągłości identyfikacji wizualnej firmy przez jej klienta. Foldery reklamowe są sprawdzonym sposobem na zachowanie spójnego przekazu marketingowego i wykreowanie pozytywnego wizerunku i odbioru marki w świadomości konsumentów.

Foldery reklamowe bardzo często spotykane są na targach branżowych, gdzie producenci dołączają je do sprzedawanych produktów. Nie może ich także zabraknąć na spotkaniach biznesowych, konferencjach czy wyjazdach służbowych.

Co musi zawierać skuteczny folder reklamowy?

Oczywistym jest, że wyróżnienie znaku towarowego firmy, hasła przewodniego, firmowej kolorystyki oraz misji firmy to elementy niezbędne w każdym dobrym folderze reklamowym. Podkreślić należy, że foldery są dużo bardziej wymagające na etapie projektowania niż przykładowo ulotki, ponieważ o wiele wyższa jest ich wartość merytoryczna. Projektując folder warto skupić się przede wszystkim na funkcji komunikacyjnej.

Jak wskazuje ekspert z drukarni offsetowej Grist99: Klient, który sięga po folder reklamowy, oczekuje przede wszystkim precyzyjnych informacji na temat produktów i usług przedsiębiorcy. W sytuacji, gdy zamiast rzetelnych danych folder będzie zawierał standardowe chwyty promocyjne – może poczuć się oszukany. Ważne są również aspekty techniczne przygotowania folderów reklamowych, takie jak odpowiedni druk i skład folderu.

W folderze należy umieścić wszelkie przydatne instrukcje użytkowania, cenniki towarów i referencje. Warto zawrzeć w nim także praktyczne porady, które klient będzie mógł wykorzystać.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas