Artykuł sponsorowany Jak reklamować firmę lokalnie – sprawdzone sposoby!

Jak reklamować firmę lokalnie – sprawdzone sposoby!

„Reklama dźwignią handlu” – banalne określenie, które zostało powtórzone tyle razy, że niemalże straciło swoją moc. Jednak mimo wszystko, jest prawdziwe, jak większość banałów, które jako ludzkość ukuliśmy. Mimo to, reklamowanie się nie jest wcale takie proste, bo do dyspozycji jest wiele sposobów, aby docierać ze swym przekazem do klientów. Jak więc wybrać z tego gąszczu to, co jest naprawdę ważne? Na co zwrócić uwagę, szczególnie na początku firmy?

Odpowiedni przekaz to klucz!

Dobra reklama opiera się na jasnym przekazie, który będzie zrozumiały dla potencjalnego klienta. Powinna zawierać jakiś ładunek emocjonalny, bo nowoczesny klient kupuje głównie poprzez emocje, ale trzeba też podkreślić cechy, które faktycznie dany towar posiada. Kluczowe jest ustalenie grupy docelowej, czyli dowiedzieć się kim tak naprawdę jest osoba, do której adresujemy reklamę. Język komunikacji będzie inny w przypadku kulturystów, którym sprzedajemy białko i suplementy, a innym młode kobiety poszukujące idealnej sukienki z dzianiny. Jednak tego typu niuanse można wprowadzać dopiero na poziomie reklamy w konkretnych pismach lub w Internecie. W przypadku reklamy outdoorowe przekaz musi być bardziej uśredniony, bo trafia do zróżnicowanej grupy odbiorców. Z pewnością trzeba zadbać o to, aby dobrze wyważyć kanały komunikacyjne w strategii marketingowej – działania w Sieci są tak samo ważne, jak reklama zewnętrza i vice versa.

Reklamuj się w mieście

Reklama outdoorowa to nadal jeden z filarów działań marketingowych każdej firmy – tak młodej i rozwijającej się, jak i dużej marki o ugruntowanej pozycji. Billboardy, citylighty czy reklama na telebimie to doskonały sposób, aby dotrzeć do ogromnej ilości osób, które mogą stać się nowymi klientami. Tego typu reklama, z którą mamy do czynienia, na co dzień, umieszczana jest głównie w miejscach o dużym natężeniu ruchu, więc siłą rzeczy oglądana jest przez setki par oczu. W ten sposób, mimochodem, w głowie potencjalnego klienta zostaje zaszczepiona świadomość marki. Jest to bardzo ważne działanie, które przyczynia się do rozpoznawalności konkretnej firmy. Dobrze zaprojektowana reklama outdoorowa powinna być ciekawa, estetyczna, ale i prosta, tak, aby przekaz był intrygujący. To trudne zadanie, ale nie niemożliwe!

Kolejnym sposobem na reklamowanie się lokalnie to oklejenie samochodu firmowego, jeśli talkowy posiadamy. W ten sposób zyskujemy dodatkowy kanał komunikujący istnienie konkretnej firmy – pojazd to idealna mobilna tablica reklamowa. Oznakować powinniśmy również siedzibę firmy, dzięki czemu klienci od razu będą wiedzieli gdzie się udać. W tym celu przyda się estetyczny szyld, który może mieć postać kasetonu lub napisu wykonanego z przestrzennych liter 3D. Tego typu reklamy zewnętrze wykonują agencje reklamowe pokroju PW Rekino. Ważne, aby szyld posiadał oświetlenie, co pozwoli zlokalizować firmę również po zmroku lub przy brzydkiej pogodzie.

Dbaj o widoczność w Sieci

Obecność w Internecie to konieczność, teraz chyba bardziej niż kiedykolwiek jest to widoczne. Pandemia doskonale unaoczniła, że biznes można prowadzić również za pomocą Sieci, a nie tylko w sprzedaży bezpośredniej. Warto zadbać przede wszystkim o estetyczne i czytelne strony WWW, które zawierają opis działalności firmy oraz konkretną ofertę. Dużą wartość stanowią też inne kanały komunikacyjne, które wspierają działalność, np. sklepu internetowego. Konta w social mediach to już obowiązek tak jak regularne uaktualnianie feed'u i angażowanie społeczności. Wykorzystanie mediów społecznościowych do celów marketingowych to doskonały sposób, aby dotrzeć do grupy docelowej, nawiązać z nią kontakt i dokładnie poznać ich potrzeby. Fan page firmy powinien być estetyczny, zawierać ciekawe posty pokazujące nowości w ofercie, a także sytuacje „z życia” firmy, co skutecznie ociepli wizerunek.

Reklamy internetowe trzeba targetować na lokalnych odbiorców, Facebook Ads i Google AdWords to ważne kanały informujące potencjalnych klientów o tym, że Twoja firma istnieje, działa i ma coś ciekawego do zaoferowania. Grunt to dobrze „ustawić” reklamę tak, aby trafiła do osób, które mieszkają w lokalizacji naszej firmy, niedawno tu były lub planują podróż do niej. Dużym ułatwieniem jest możliwość ustawienia konkretnego promienia zasięgu, które algorytm ustawia na podstawie adresu firmy. Tego typu reklamy stanowią podstawę działania w Internecie, bez niej trudno będzie uzyskać ruch w sklepie internetowym czy na fan page. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas