Artykuł sponsorowany Jak efektywnie promować działalność gospodarczą w sieci?

Jak efektywnie promować działalność gospodarczą w sieci?

Jeszcze kilka lat temu firmy komunikowały się z potencjalnymi klientami za pomocą wąskiej grupy mediów społecznościowych. Rozwój branży mobilnej i powszechna dostępność do social media ułatwiły pozyskiwanie klientów i otworzyły nowe kanały komunikacji. Obecność w wirtualnym świecie nie jest już kwestią wyboru – to konieczność.

Strona internetowa – promocja w sieci

Dobrze zaprojektowana strona firmowa pełni trzy funkcje – informacyjną, wizerunkową i sprzedażową. W odróżnieniu od tradycyjnych form promocji, takich jak billboardy reklamowe, ulotki czy plakaty, strona www daje nieporównywalnie większe możliwości i dociera do większej grupy potencjalnych klientów. Żaden inny przekaz marketingowy nie daje dostępu do tak obszernej bazy informacji na temat działalności oraz oferty handlowej. Co więcej, porządnie wykonana strona internetowa podnosi wiarygodność firmy – zdjęcia przykładowych realizacji i opinie zadowolonych klientów, sprawiają, że kolejni potencjalni klienci nabierają zaufania i chętniej podejmują decyzje zakupowe. Brak strony www jest dla wielu osób czynnikiem dyskwalifikującym i może wzbudzać podejrzenia. Wniosek jest prosty – aby zaistnieć w świadomości klientów, trzeba zaistnieć w internecie.

Jak zaprojektować stronę?

Darmowe strony internetowe to kuszące rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców, niemniej mało skuteczne. Pierwsze dwa etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych obejmują określenie potrzeby oraz poszukiwanie informacji. Aby znaleźć interesujące dobra lub usługi, wykorzystujemy wyszukiwarkę internetową – niemal 98% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google’a, która zapewnia wysokiej jakości wyniki. Niestety, posiadanie strony internetowej nie wystarczy, aby znaleźć się w górnych wynikach wyszukiwania. Strona musi być zgodna z wytycznymi Google, czyli zoptymalizowana pod kątem SEO. Samodzielne pozycjonowanie jest trudne i nieefektywne, dlatego lepiej zlecić wykonawstwo tej usługi sprawdzonej agencji, takiej jak Artkomp-Ideaart s.c.

Strona internetowa – ułatwienie dla klienta

Dobrze zaprojektowana strona www musi być nie tylko estetyczna, ale i przejrzysta. Wchodząc w witrynę, klient powinien intuicyjnie trafić na formularze kontaktowe oraz zakładkę z danymi firmy. Bardzo pożądanymi elementami strony są dodatkowe wtyczki usprawniające komunikację i przekierowujące na serwisy społecznościowe. Dobra organizacja witryny to sposób na oszczędność czasu i sprawienie, że klient będzie chętniej powracał na stronę w przyszłości. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas