Artykuł sponsorowany Co zaliczamy do materiałów POS?

Co zaliczamy do materiałów POS?

Bez skutecznej i oryginalnej reklamy wyniki sprzedażowe firmy mogą być dość niskie. Z tego powodu przedsiębiorcy i specjaliści w dziedzinie marketingu prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych sposobów na przyciągnięcie klienta. Jedną z najbardziej popularnych i skutecznych form reklamy są materiały POS (Point of Sale). Ich cechą charakterystyczną jest konieczność bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem. Wyjaśniamy, co się do nich zalicza.

Czym są materiały POS?

Definicja materiałów POS jasno mówi, że są to produkty marketingowe skierowane wprost do odbiorcy. Używa się ich przede wszystkim w miejscu sprzedaży. Wynika z tego, że do materiałów POS nie zaliczają się środki masowego przekazu.

Specjaliści z firmy Direct Channel Packaging przekonują: Materiały tego typu były powszechnie używane już w czasach starożytnych. Specjalne tabliczki, które wyróżniały się kunsztem i bogactwem, zachęcały potencjalnych klientów do zakupu towarów uchodzących za luksusowe.

Materiały POS są uważane za jeden z najbardziej skutecznych sposobów marketingowych. Klienci, którzy widzą ciekawą reklamę tuż przy danym towarze, często działają pod wpływem impulsu i kupują go.

Materiały POS a tworzywa, z jakich zostały wykonane

Materiały reklamowe można podzielić na twarde oraz miękkie. Przydział do grupy zależy od tego, z czego jest wykonany produkt. Twarde materiały POS to przede wszystkim standy, regały lub kasetony. Najczęściej stawia się je na podłodze lub ladzie sklepu. Można umieścić na nich oryginalną grafikę, ale też inne materiały, takie jak ulotki i broszury reklamowe. Te zaliczane są do materiałów miękkich, czyli takich, które są wykonane z mniej trwałych materiałów. Może być to papier, karton lub tektura.

Materiały twarde mają znaleźć się w miejscu strategicznym, tuż obok sprzedawanego towaru. Ich istotą jest to, że klient nie przechodzi obok nich obojętnie. Materiały miękkie są bardziej dyskretne. Goście sklepu mogą skorzystać z nich w dowolnym momencie, czasami są rozdawane przez wyznaczonych pracowników.

Gdzie można umieścić materiały POS?

Drugi podział materiałów POS rozróżnia je na podstawie tego, w jakich miejscach są umieszczone. Najpopularniejsze są produkty stawiane na ladzie. Zalicza się do nich wspomniane standy lub dyspensery, czyli stojaki na ulotki i broszury. Ciekawym pomysłem jest też bilonownica, na którą wydawana jest reszta kwoty do zapłaty. Każdy klient w momencie transakcji zwraca na nią wzrok. Materiały POS można umieścić też na sklepowej półce. Są to wobblery, stoppery i toppery. Popularne są również materiały podłogowe, do których zalicza się:

  • owijki paletowe,
  • bociany, czyli dwustronne plakaty zamontowane na rurkach,
  • displaye,
  • stoiska prezentacyjno – degustacyjne.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas