Co musisz wiedzieć o planie ewakuacji ludzi z budynku?
Biuro i firmaZazwyczaj nie spodziewamy się pożaru. Niemniej jednak, w celu ochrony życia swego i ludzi znajdujących się w zarządzanym przez nas obiekcie, koniecznie należy zadać o bezpieczeństwo na wypadek pożaru. Poza odpowiednim przeszkoleniem personelu, nie może zabraknąć również planów ewakuacji ludzi. Dowiedz się, czym jest plan ewakuacji ludzi i kto powinien go wykonać.
Czym jest plan ewakuacji budynku?
Plan ewakuacyjny to specjalnie przygotowana plansza ewakuacji z danego obiektu, która została przygotowana w oparciu o instrukcję bezpieczeństwa pożarowego. To niezwykle istotny plan, z którym powinien zostać zapoznany każdy pracownik, czy mieszkaniec obiektu. Plansza to rzut danego budynku, na którym zaznaczone są wszystkie drogi i wyjścia ewakuacyjne, miejsca zbiórek, a także rozmieszczenie podręcznego sprzętu przeciwpożarowego i gaśniczego. Plan ewakuacyjny musi być sporządzony dla każdego piętra w danym budynku. Ponadto, warto taki plan uzupełnić o dodatkowe plansze edukacyjne, zawierające instrukcję zachowania się w razie pożaru, potrzebne telefony alarmowe, czy informacje o pracownikach, którzy są upoważnieni do ewakuacji pracowników. Plany ewakuacyjne obowiązkowo powinny być powieszone w szkołach, czy innych placówkach oświatowych (zarazem publicznych, jak i niepublicznych), oraz w muzeach. Nie mniej jednak współczesne prawo określa, że tak naprawdę, każdy budynek powinien zawierać plan ewakuacji ludzi.