Artykuł sponsorowany Cechy skutecznej reklamy zewnętrznej

Cechy skutecznej reklamy zewnętrznej

W obecnym świecie, w którym konsument jest cały czas bombardowany informacjami, bardzo trudno jest przyciągnąć jego uwagę. Gazety, billboardy, internet — wszędzie można napotkać reklamy obwieszczające premierę nowego serialu czy nową kolekcję znanych marek. Jak zatem dotrzeć do przeciętnego klienta, by ten zatrzymał się na dłużej i zechciał kupić wybrany produkt? Jakie są najważniejsze cechy dobrej reklamy zewnętrznej? Te i inne informacje znajdują się w niniejszym artykule. 

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, inaczej zwana reklamą outdoor, to przekaz, który ma docierać do potencjalnego konsumenta w przestrzeni miejskiej – z przystanków, budynków, niezależnych konstrukcji reklamowych, tablic citylight, otoczenia infrastruktury drogowej. Ma ona na celu zachęcić klienta do kupna poprzez zaprezentowanie mu produktu w sposób nienachalny, choć dostrzegalny. 

Obecnie, niemal każda przestrzeń miejska może służyć jako nośnik reklamowy: plakaty w tramwajach, przestrzenie autobusowe, billboardy, banery, reklamy wielkoformatowe czy szyldy wielkoreklamowe. 

Co zrobić, aby reklama była skuteczna?

Jak już zostało wspomniane, na co dzień konsumenci są bombardowani tysiącami reklam. Aby więc produkt firmy do niego dotarł, reklama musi się wyróżniać i zapaść potencjalnemu klientowi w pamięć. Jak to zrobić? Reklama musi być przede wszystkim dopasowana, zatem nikt nie będzie umieszczał billboardu reklamującego luksusowy zegarek w środku dzielnicy robotniczej i na odwrót. Oprócz tego dobrze jeśli reklama odwołuje się do emocji kupującego, albowiem badania udowodniły, że 95% zakupów jest robiona właśnie pod wpływem emocji. 

O odpowiedni dobór nośnika reklamowego zadba agencja Techgraf

Zalety reklamy outdoor

Główną zaletą reklamy outdoor jest oczywiście fakt, że dociera do ogromnej grupy ludzi, w której z pewnością będą się znajdować osoby, które zechcą kupić dany produkt. Oprócz tego ma ona stosunkowo dużą siłę oddziaływania, szczególnie jeśli reklamodawca wykorzysta wspomniane triki skutecznej reklamy. Nie wolno także zapominać, że reklamy zewnętrzne to istotna część każdej kampanii reklamowej, którą klient może kojarzyć z telewizji czy internetu. Pokazując mu produkt w innej sferze jego życia, przypomina mu się o nim, zwiększając szansę na kupno.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas