Artykuł sponsorowany Jak powstają etykiety produktowe?

Jak powstają etykiety produktowe?

Z etykietami możemy spotkać się praktycznie wszędzie. Są one bardzo ważnym narzędziem nie tylko marketingowym, ale również informacyjnym. Etykieta oznacza, między innymi metkę, znak firmowy lub inny opis pisany, drukowany lub wytłaczany na opakowaniu bądź naklejce, którą umieszcza się na opakowaniach, czy bezpośrednio na produktach. Dzięki etykiecie konsument może dowiedzieć się wielu ważnych informacji na temat produktu, który chce zakupić.


Projekt etykiety

Na tym etapie obmyśla się, między innymi jakie informacje mają znaleźć się na etykiecie oraz jaki ma być jej rozmiar i kształt. Tutaj również wybiera się wstępny materiał, z którego ma być wykonana etykieta. Jak przekonują eksperci z firmy Aqrat: „Odpowiednio zaprojektowana etykieta jest wizytówką produktu oraz świetnym nośnikiem informacji. Dlatego ważne jest, aby dobrze przemyśleć każdy detal, który konsument chciałby umieścić na swojej etykiecie. Wybierając profesjonalne firmy zajmujące się produkowaniem etykiet, ma się pewność, że wykwalifikowany sztab pracowników zadba o to, aby wszystko wyszło zgodnie z koncepcją klienta”. Projekt etykiety jest indywidualny i można go dowolnie spersonalizować. Wystarczy tylko wcześniej zastanowić się dokładnie nad poszczególnymi elementami, które chciałoby się umieścić. Warto w tym celu odpowiedzieć sobie na pytanie – na jakie informacje zwróciłby uwagę konsument.


Druk etykiety

Tutaj wybiera się ostateczny materiał, z którego ma być wykonana etykieta. Powinien być on, przede wszystkim, mocny. Obecnie bardzo często stosuje się folię samoprzylepną, co jest ułatwieniem w umieszczaniu etykiety na produkcie. Mówi się tu o etykietach samoprzylepnych, które można spotkać na wielu wyrobach. Należy wcześniej sprawdzić, czy wszystkie informacje, które mają znaleźć się na etykiecie, są uwzględnione. Warto podkreślić, że na etykiecie produktowej powinny się znaleźć informacje takie jak: logo firmy, nazwa i typ produktu oraz inne niezbędne dane, które są wymagane, aby produkt mógł zostać wypuszczony na rynek. Druk etykiety musi być przeprowadzony zgodnie ze sztuką poligraficzną. Dzięki temu minimalizuje się błędy i pomaga w osiągnięciu zadowolenia klienta.


Finishing

Finishing jest ostatnim etapem powstawania etykiety. Tutaj etykieta nabiera odpowiednich kształtów – jest odpowiednio przycinana lub docinana do zamówionych rozmiarów. Jest to realizowane przy pomocy maszyn cyfrowych lub tradycyjnych metod wycinania. W tym miejscu można również poddawać etykietę różnym dodatkowym zdobieniom – na przykład laminowaniu, czy nakładaniu tłoczeń.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas