Artykuł sponsorowany Dlaczego warto pójść do prywatnego liceum?

Dlaczego warto pójść do prywatnego liceum?

Wybór liceum to jedna z najważniejszych decyzji, jaką młody człowiek musi podjąć u progu dorosłości. Dobra szkoła odpowiednio przygotuje nas do matury, która jest konieczna do tego, by dostać się na wymarzone studia. Coraz więcej uczniów klas podstawowych decyduje się na kontynuację nauki w prywatnym liceum. Dlaczego?

Większy wybór klas profilowanych

Wybór klasy profilowanej powinien być podyktowany planowanym kierunkiem studiów. Dla przykładu, w klasach biologiczno-chemicznych realizowana jest większa ilość godzin z przedmiotów ścisłych, co ułatwia uczniom zdobycie wyższej ilości punktów na maturze z biologii, chemii czy fizyki. Wynik matury z tych przedmiotów decyduje o dostaniu się na medycynę, analitykę medyczną i inne kierunki studiów postrzegane jako prestiżowe.

Dlatego przed wyborem liceum warto określić zainteresowania i plany zawodowe ucznia. W przeważającej liczbie przypadków to właśnie licea prywatne będą w stanie zaproponować nastolatkowi ofertę bardziej dostosowaną do jego potrzeb niż placówki państwowe. Ponadto najlepsze licea prywatne część materiału realizują w języku angielskim, co jest bezcenne, gdy uczeń zamierza kontynuować naukę za granicą. Taką właśnie możliwość oferuje 25 Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Marzenny Okońskiej w Warszawie.

Lepiej wyposażone klasy i nauka w małych grupach

Nauka w niepublicznych placówkach edukacyjnych finansowana jest przez rodziców. Dzięki większym wpływom do szkolnej kasy licea prywatne mogą pozwolić sobie na zakup nowoczesnego wyposażenia do sal lekcyjnych. Dotyczy to zarówno mebli, sprzętu komputerowego, jak i  pomocy naukowych. Wszystko to podnosi komfort nauki i czyni lekcje bardziej atrakcyjnymi.

Uczniowie liceów prywatnych częściej uczestniczą w wyjściach naukowych, teatralnych i różnorodnych wyjazdach, co poszerza ich horyzonty i stanowi uzupełnienie wiedzy zdobywanej na lekcjach. Warto podkreślić, że klasy w niepublicznych szkołach liczą mniej osób niż te w państwowych placówkach. Nauczyciel może poświęcić nastolatkowi więcej czasu, a nauka przebiega w spokojnej atmosferze pełnej wzajemnego szacunku. W takich warunkach łatwiej prowadzić interesujące dyskusje czy eksperymenty.

Nacisk na języki obce

Znajomość języków obcych jest dziś konieczna, by odnieść sukces w życiu zawodowym i prywatnym. Sam angielski już nie wystarczy. Licea prywatne zatrudniają różnorodnych lingwistów, którzy prowadzą zajęcia z dużym naciskiem na praktyczne stosowanie języka. Uczniowie mogą zdecydować się na naukę języka francuskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego, niemieckiego i włoskiego. Język angielski, który uważany jest za język międzynarodowy i mieści się w podstawie programowej, nauczany jest także w formie biznesowej.

Opracowanie:

XXV Społeczne Liceum Ogólnokształcące

Warszawa , al. Solidarności 101d

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas