Recycling treści – jak efektywnie prowadzić Social Media?

Recycling treści – jak efektywnie prowadzić Social Media?

Recycling treści w Social Mediach jest już czymś powszechnie używanym przez wielu marketerów i inne osoby, które mają konta w mediach społecznościowych. Warto z niego korzystać, ponieważ oszczędza bardzo wiele czasu. Z tego powodu jest to bardzo dobre narzędzie dla osób zabieganych, które nie mogą skupić się wyłącznie na prowadzeniu swoich lub firmowych profili. Dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu!

Co to jest treść?

Słownik PWN definiuje treść, jako coś, co jest zawarte w czyjejś wypowiedzi lub to, co stanowi istotę, sens czegoś. Jak treść ma się do Social Mediów i recyclingu? Recykling to przecież ponowne wykorzystanie czegoś, co zostało już użyte.

Co to recycling treści?

Recycling treści to ponowne wykorzystanie czegoś, co zostało już wcześniej opublikowane.

Przykłady recyklingu w Social Mediach to:

  1. utworzenie wpisów m.in. na Facebooka lub Instagrama na podstawie wpisu, który wcześniej zamieszczony został na blogu,

  2. odświeżenie treści o nowe, bardziej aktualne informacje,

  3. przygotowanie infografiki na podstawie treści w artykule,

  4. nagranie Rolki/filmu/Stories na podstawie tekstu,

  5. udostępnienie postu w ramach „throwback” do ważnych momentów,

  6. przerabianie dodanych treści na Facebook Ads.

Nieco „większe” pomysły na ponowne wykorzystanie treści to stworzenie na postawie kilku wpisów lub artykułów na blogu całej książki albo e-booka czy newslettera, na który zapiszą się osoby chcące pozyskać więcej wiedzy.

Jak prowadzić Social Media?

W mediach społecznościowych, ze względu na różnego rodzaju algorytmy bardzo liczy się regularność. Dlatego, jeśli nie masz pomysłu na post – skorzystaj z recyklingu i zainspiruj się czymś stworzonym wcześniej. Pamiętaj jednak, aby unikać zbyt dużej powtarzalności. Dopasowuj stare treści do nowych tematów, które są aktualnie „na topie”. Nie zapominaj o personalizacji postów i zwracaniu się bezpośrednio do odbiorcy (używaj CTA). Tu liczy się także kreatywność – jeśli czasem Ci jej brakuje, nie wahaj się zaczerpnąć inspiracji z przeszłości. Być może przyjdzie Ci do głowy nowy pomysł, jak jakiś temat opracować? Może warto poruszyć jakąś kwestię raz jeszcze?

Jak prowadzić Social Media firmy?

Jeśli prowadzisz firmowe media społecznościowe, recykling treści również jest dla Ciebie. Jeśli musisz któryś raz napisać post np. dotyczący jakiegoś urządzenia elektronicznego, które sprzedaje Twoja firma, możesz korzystać z tego, co było już na jego temat wcześniej przygotowane. Możesz również opierać na tym kampanie reklamowe na Facebooku.

Warto zaznaczyć, że aż 10,40 mln Polaków korzysta w 2023 roku z Instagrama, a z Facebooka aż 17,85 mln [1]. Aby docierać do tych użytkowników i regularnie zdobywać nowych klientów, trzeba produkować dużo treści, ale można również je recyklingować.

Zobacz również, jakie treści tworzyć na firmowy fanpage.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku»

Czym zajmuje się specjalista Social Media, gdy poddaje treści recyklingowi?

Specjalista Social Media ma bardzo ważne zadania do wykonania w związku z poddawaniem recyklingowi treści, które wcześniej stworzył. Musi on:

  • dokonać selekcji i wybrać treść, z którą będzie pracować,

  • przygotować nową zawartość,

  • udostępnić content w nowej formie,

  • sprawdzić, jakie wyniki udało się uzyskać, dzięki podjętym działaniom.

Treści, które warto ponownie użyć to takie, które mają bardzo uniwersalny charakter. Można je dostosowywać wedle aktualnych potrzeb, bez zastanawiania się, czy wszystko, co zostało tam zawarte, jest możliwe do ponownego wykorzystania.

Twoim celem podczas przygotowywania recyklingu treści może być:

  • aktualizowanie o nowe dane,

  • dzielenie większych treści np. kursów, e-booków, artykułów blogowych na mniejsze,

  • łączenie mniejszych treści np. postów, tekstów blogowych np. w jeden e-book lub wątków występujących w różnych treściach, aby przedstawić jakiś temat inaczej,

  • zmiana formy np. utworzenie ciekawej grafiki z treści na blogu.

Jeśli zamierzasz stosować lub już stosujesz recykling treści w Social Media Marketingu, uważaj na to, aby treści były unikalne. Nie możesz polegać tylko i wyłącznie na przekopiowaniu tekstu z jednego medium do drugiego. Nie dość, że nie będzie to przyjazne dla użytkowników, to dodatkowo pojawi się ryzyko spadnięcia w wynikach wyszukiwania w Google na niższe pozycje, ponieważ wyszukiwarka nie lubi kopiowania.

Uważaj również na dopasowanie treści do medium oraz zebranych na nim odbiorców. Wpis na Social Media będzie krótszy, bardziej bezpośredni i napisany innym językiem niż np. tekst e-booka.

Jeśli chcesz, aby Twoimi treściami zajęli się profesjonaliści – zgłoś się do doradców internetowych WeNet. Zadbają oni o dotarcie do Twojej grupy odbiorców, zbudowanie społeczności wokół Twojej marki, a także dostosują ofertę do Twoich potrzeb i możliwości.

Źródła:

[1] https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas