Artykuł sponsorowany Jak skutecznie zaprojektować wygląd citylighta

Jak skutecznie zaprojektować wygląd citylighta

Reklama outdoorowa, czyli zewnętrzna, to dzisiaj jedna z najpopularniejszych i zarazem najbardziej skutecznych form wykorzystywanych w szeroko pojętym marketingu. To dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki, która ma szansę dotrzeć ze swoim przekazem do ogromnej liczby osób. Nowoczesną formą reklamy outdoorowej są tzw. citylighty. Co warto o nich wiedzieć?

Czym jest citylight?

Reklama typu citylight to nośnik marketingowy umieszczany na zewnątrz, czyli zaliczany do grupy reklam outdoorowych. Są to oświetlone tablice zawierające przekaz reklamowy w formie plakatu. O ich atrakcyjności i skuteczności decyduje właśnie oświetlenie, które przyciąga wzrok i czyni reklamę dobrze widoczną o każdej porze dnia i nocy. Tego typu nośniki stanowią dziś ważny element miejskiego krajobrazu. Są nieodłączną częścią małej architektury: wiat przystankowych, ścian pasaży i przejść podziemnych, a także latarni czy ogrodzeń. Citylighty znajdziemy niemal wszędzie: przed galeriami handlowymi i hipermarketami, w okolicy kin i teatrów, na parkingach, w metrze i na przystankach komunikacyjnych. Dzięki temu treści w nich umieszczone mogą trafiać do szerokiego grona odbiorców – pieszych, kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Tak liczna grupa potencjalnych klientów to kusząca perspektywa, jednak samo umiejscowienie reklamy to nie wszystko, gdyż najważniejszy jest jej odpowiedni projekt. Jak skutecznie zaprojektować wygląd citylighta?

Najważniejsza treść

Najistotniejszym elementem każdego nośnika reklamowego jest jego treść. I mowa tu nie tylko o tekście, ale tez – a może przede wszystkim – o grafice. Minimum tekstu, maksimum treści – taką zasadą warto kierować się projektując citylighta. Tego wymaga specyfika tej reklamy, która zazwyczaj oglądana jest w pośpiechu, a odbiorca ma zaledwie kilka sekund na zapoznanie się z nią. Napisów powinno być zatem jak najmniej, wystarczy logo i krótkie hasło, które zaciekawi przechodnia. Do tego nieodzownym elementem reklamy są interesujące grafiki, które powinny wywoływać skojarzenia z tekstem i przykuwać uwagę przechodnia, np. nietypową kompozycją, emocjonalnym przekazem czy nawet kontrowersją.

Atrakcyjna kolorystyka

Istotne znaczenie dla skuteczności reklamy ma kolorystyka. W natłoku nośników reklamowych, jakie spotykamy w centrach miast, niełatwo jest przyciągnąć uwagę przechodnia na dłużej. Lepiej postawić na zdecydowane, ciekawie skomponowane odcienie, rezygnując z mało wyrazistych, np. pastelowych kolorów. Z pewnością dobre rezultaty da gra kontrastów. Należy o tym pamiętać dobierając kolor czcionki, która musi odcinać się od tła. Pamiętajmy, że równie ważna jest kolorystyka plakatu, jak i samej tablicy, która również powinna wyróżniać się barwą.

Co jeszcze?

O czym jeszcze warto pamiętać przy projektowaniu wyglądu citylighta? 

Z pewnością warto postawić na nowoczesne technologie. Wybierając tablicę, zdecydujmy się na modele wykorzystujące oświetlenie LED, które wygląda efektownie i sprawia, że cała powierzchnia plakatu będzie równomiernie, dokładnie podświetlona. W zależności od umiejscowienia nośnika, można zdecydować się na reklamę jednostronną, ale i dwustronną, która doskonale sprawdzi się na wolnostojących tablicach, np. przed centrami handlowymi, a także w wiatach przystankowych. Od strony technicznej warto również zadbać o dodatkowe zadrukowanie drugiej strony plakatu, co zapobiegnie nieprawidłowemu oświetleniu treści i wyeksponuje kolorystykę. W projekcie należy skupić się zwłaszcza na środkowej części plakatu, a także na lewym górnym rogu, ponieważ to tam, zgodnie z metodą eyetracking'u, najczęściej pada wzrok przechodniów. - radzi specjalista z firmy TechgrafQ.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas