Materiał Partnera Jak pilates klasyczny może poprawić kondycję?

Jak pilates klasyczny może poprawić kondycję?

Pilates klasyczny kojarzony bywa z niezbyt trudnymi ćwiczeniami, polegającymi głównie na rozciąganiu mięśni. Jest tak w istocie, ale te niewinnie wyglądające treningi mają ogromną moc. Dzięki ich regularnemu wykonywaniu można poprawić nie tylko kondycję fizyczną, ale także pozbyć się bólu kręgosłupa.

Ćwiczenia fizjoterapeutyczne czy pilates?

W zasadzie można stwierdzić, że najlepiej im razem. Pilates klasyczny stosowany jest często w rehabilitacji sportowców i leczeniu urazów sportowych. Nic w tym dziwnego – tego typu ćwiczenia są niezastąpione dla osób, które chcą mieć zdrowy kręgosłup. W zasadzie ten system opracowany został z myślą o kontuzjowanych sportowcach i tancerzach, aby pomóc im szybciej wyzdrowieć.

Siedzący tryb życia sprawia, że mięśnie podtrzymujące kręgosłup są słabe, a stąd już blisko do bólu pleców. Ćwicząc pilates i rozciągając się wzmacniamy mięśnie kręgosłupa, a dzięki temu ból znika.

Jakie korzyści płyną z trenowania pilatesu?

  • działa relaksacyjnie,

  • wysmukla sylwetkę,

  • pozwala wyrzeźbić mięśnie,

  • uczy prawidłowego oddechu oraz odpowiedniej postawy,

  • pomaga nauczyć się poprawnego poruszania się,

  • pomaga kontuzjowanym osobom szybciej powrócić do formy.

Jak wyglądają zajęcia z pilatesu?

Najczęściej spotykaną formą są zajęcia grupowe. Pilates, szczególnie na początku, nie jest zbyt skomplikowany, ale chodzi o poznanie swojego ciała i zaznajomienie się z techniką wykonywania ćwiczeń. Często treningi odbywają się w formie ćwiczeń dual fitness. Treningi w duecie są efektywną formą wzmacniania mięśni i poznawania możliwości swojego ciała. Organizowane są zajęcia dla mężczyzn oraz dla kobiet, w grupach do 15 osób.

Jeśli zajęcia dla kobiet w grupie nie są dla ciebie odpowiednie, możesz wybrać ćwiczenia indywidualne fitness – na sali, a niektóre kluby oferują również trening w domu klienta. Indywidualne podejście pozwala na optymalne efekty ćwiczeń oraz sprawia, że treningi dobierane są do możliwości danej osoby.

Masaż wzmacnia efekty ćwiczeń

Aby wzmocnić efekt, a jednocześnie rozluźnić napięcia mięśniowe, poleca się stosowanie masaży. Masowanie oraz drenaż pozwalają zmniejszyć zmęczenie po treningach. Niektóre kluby – jak na przykład AW Pilates Studio – mają w swojej ofercie takie usługi, z których można skorzystać po uprzednim ustaleniu terminu. Najlepiej działa:

  • masaż klasyczny,

  • drenaż limfatyczny,

  • masaż relaksacyjny.

Ruch to zdrowie – i nie ma w tym stwierdzeniu ani odrobiny przesady. Regularne treningi nie tylko wzmocnią ciało, ale korzystnie wpłyną również na samopoczucie.

Podziel się