Artykuł sponsorowany Sprzątanie biura w czasie pandemii koronawirusa – o czym pamiętać?

Sprzątanie biura w czasie pandemii koronawirusa – o czym pamiętać?

Pojawienie się COVID-19 wywarło bezprecedensowy wpływ na sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Podczas gdy wiele organizacji przeszło w tryb pracy zdalnej, niektóre firmy nie mogą pozwolić sobie na rezygnację z trybu stacjonarnego. W takim przypadku zachowanie sterylności przestrzeni biurowych jest szczególnie istotne i ma kolosalny wpływ na bezpieczeństwo pracy firmy.

Sprzątanie biura – obowiązki pracodawcy

Chociaż rozprzestrzenianie się wirusa może wydawać się nieuniknione, faktem jest, że dobre procedury czyszczenia i dezynfekcji mogą znacznie zmniejszyć lub wyeliminować ryzyko wystąpienia wirusa COVID-19 w powierzchniach biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest utrzymanie czystego środowiska pracy i upewnienie się, że każdy pracownik czuje się bezpiecznie i komfortowo na swoim stanowisku pracy.

Jak czyścić przestrzeń biurową?

Do czyszczenia i dezynfekcji należy używać jednorazowych rękawiczek, fartuchów, masek, które są natychmiast wyrzucane po przeprowadzeniu czynności sprzątających. Decydując się na usługi sprawdzonego serwisu, takiego jak Viti Vitalii Onyshko, firmy mogą mieć pewność, że wszystkie czynności przebiegają z zachowaniem rygorystycznych procedur sanitarnych i zgodnie z protokołem dezynfekcyjnym.
Przed rozpoczęciem dezynfekcji pracownik serwisu czyści powierzchnie z wykorzystaniem detergentu i wody, co pomaga środkowi dezynfekującemu skuteczniej eliminować pozostałości śladu wirusa. Wrażliwe na dotyk powierzchnie w częściach wspólnych, np. stoły, krzesła z twardym oparciem, klamki, włączniki światła, słuchawki telefonu i klawiatury, powinny być czyszczone i dezynfekowane codziennie.

Jakość powietrza i systemy wentylacyjne

Epidemia koronawirusa rzuciła nowe światło na kwestię jakości powietrza w pomieszczeniach i kroków niezbędnych do ograniczenia rozprzestrzeniania się zarazków i chorób w przestrzeni biurowej. Biura są siedliskiem lotnych związków organicznych (ze środków czyszczących, mebli i innych materiałów), bakterii, pleśni i wirusów. Słaba wentylacja zwiększa ilość tych zanieczyszczeń i może przyczyniać się do rozwoju chorób. Aby utrzymać zdrowe środowisko w pomieszczeniach, biuro powinno dysponować sprawnymi systemami wentylacyjnymi i filtracyjnymi, które filtrują, rozcieńczają i usuwają patogeny. Równie ważne jest stosowanie sprawdzonych środków czystości, które pozwalają utrzymać optymalny mikroklimat pomieszczenia.

Korzystając z tych wskazówek, możesz śmiało pomóc swoim pracownikom w pokonywaniu wyzwań związanych z globalnym problemem zdrowia publicznego. Wysoka jakość usług sprzątających jeszcze nigdy nie była tak ważna jak teraz.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas