Artykuł sponsorowany Profesjonalne projektowanie opakowań dla produktów spożywczych w ofercie firmy Apack

Profesjonalne projektowanie opakowań dla produktów spożywczych w ofercie firmy Apack

Opakowania produktów spożywczych spełniają wiele istotnych funkcji. Podstawowa to zabezpieczanie żywności w celu zachowania właściwości charakterystycznych dla danego produktu przez cały okres przydatności do spożycia. Opakowanie stanowi również powierzchnię służącą do przekazywania obligatoryjnych informacji, jak i do komunikacji marketingowej. Podczas projektowania opakowań, coraz większą wagę przywiązuje się do ich funkcjonalności. Opakowanie ma nie tylko chronić produkt, przekazywać informacje, ale również być wygodne w użyciu.

Podczas projektowania opakowania warto skorzystać ze wsparcia merytorycznego firmy Apack, która pomoże dobrać odpowiednie opakowanie, jak również zajmie się jego dostarczeniem.

Opakowanie – ochrona, funkcjonalność, komunikacja

Współczesny przemysł spożywczy jest niezwykle rozwinięty i codziennie oferuje klientom szereg nowych produktów. Na półkach sklepowych można zauważyć znaczną różnorodność towarów, które zachęcają swoim estetycznym wyglądem do zakupu. Jednocześnie warto zaznaczyć, iż obecnie panuje era coraz bardziej świadomych wyborów. Klienci zaopatrując się w dany produkt muszą mieć możliwość zapoznania się ze składem, wartością odżywczą czy sposobem przygotowania produktu. W związku z tym, projektowanie opakowań musi uwzględniać aspekt wyglądu, przykuwającego uwagę konsumentów, ale także zawierać wszelkie istotne informacje o produkcie, a w swej charakterystyce być dopasowane do rodzaju spakowanej żywności.

Profesjonalnym procesem projektowania i dostarczania opakowań z różnych materiałów zajmuje się firma Apack. W doborze opakowania kluczowe są indywidualne oczekiwania zleceniodawcy oraz możliwości zrealizowania wizji właściciela uwzględniając specyfikę danego produktu. Wielkość opakowania musi być dostosowana do znajdującej się wewnątrz zawartości. Istotne znaczenia ma funkcjonalność zastosowanego opakowania. Przede wszystkim musi cechować się łatwością otwierania i wyjmowania żywności, a także umożliwiać bezpieczne przechowywanie, co ma szczególne znaczenie przy towarach posiadających dłuższy termin przydatności do spożycia.

Firma Apack oferuje zarówno opakowania jednostkowe, jak i zbiorcze. Te pierwsze w większości produkowane są z wysokiej jakości laminatów i mają formę saszetek lub doypacków. Specjaliści chętnie pomogają w dobraniu odpowiedniego rozmiaru oraz atrakcyjnej formy opakowania. Poza standardowym kształtem kwadratu, czy prostokąta istnieje również możliwość otrzymania niestandardowych kształtów. Istotny jest również dobór użytego materiału, jego specyfikacja techniczna, do rodzaju towaru, który ma być w nim spakowany. W związku z powszechną tendencją do zrównoważonego rozwoju, istnieje również możliwość zastosowania materiałów, które można poddać recyclingowi, bądź też użyć materiału biodegradowalnego.

Opakowaniami zbiorczymi najczęściej są kartony z tektury falistej. Tutaj również w zależności od rodzaju produktu, tj. jego masy oraz wrażliwości na ewentualne uszkodzenia mamy szereg dostępnych tektur. Każda z nich charakteryzuje się różną wytrzymałością, dlatego tak ważne jest dobranie odpowiedniego materiału do produkcji kartonu, aby ten wystarczająco chronił produkt. W momencie, kiedy karton stanowi wyłącznie opakowanie transportowe, zwykle stosuje się najprostszą formę kartonu bez nadruku, zaopatrzony jedynie w etykietę kartonową z podstawowymi informacjami. Opakowanie transportowe może spełniać jednocześnie funkcję opakowania ekspozycyjnego na półce sklepowej, zwykle w formie display’a. Wówczas przykłada się większą wagę do estetyki takiego opakowania. Najczęściej na takim kartonie pojawia się nadruk - logo producenta czy marki. Display musi posiadać taką konstrukcję, aby łatwo można było pobierać produkty z półki sklepowej.

Otrzymując zlecenie zaprojektowania opakowania, specjaliści firmy Apack z Kowanowa w województwie wielkopolskim w pierwszej kolejności dokładnie zapoznają się z charakterystyką i specyfiką produktu oraz z oczekiwaniami Klienta. Początkowo powstaje  koncept opakowania, który jest dokładnie omawiany i w razie potrzeby poddawany określonym modyfikacjom, aby finalnie otrzymać idealne opakowanie, łączące w sobie funkcjonalność z atrakcyjnym wyglądem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas