Artykuł sponsorowany Obsługa związana z europejskim prawem transportowym

Obsługa związana z europejskim prawem transportowym

Coraz więcej firm handlowych,  transportowych i spedycyjnych korzysta z obsługi  specjalistycznych kancelarii, będących również reprezentantami na terenie danego kraju. Kancelarii doradczych i prawnych powstaje coraz więcej, na co ma wpływ wprowadzenie we Francji ustawy Loi Macron, ale tylko najlepsze z nich – o ugruntowanej pozycji – świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Europejskie prawo transportowe i tłumaczenia handlowe

Coraz więcej firm transportowych nawiązuje stałą współpracę z kancelariami, takimi jak TF-REPRESENTANT.FR – mają one za zadanie świadczyć bieżącą obsługę prawną, przygotowywać i opiniować umowy przewozowe i spedycyjne, a także zajmować się aspektami prawnymi całego procesu logistycznego. Tego typu biura są świetnymi partnerami i podmiotami doradczymi, ponieważ mają wieloletnią praktykę oraz doświadczenie w prawie polskim, a także europejskim. Często powierzane są im sprawy tłumaczeniowe pomiędzy współpracującymi ze sobą firmami międzynarodowymi. Jeśli chodzi o branżę transportową, najczęściej z usług biur prawnych korzystają firmy chcące uzyskać tłumaczenie dokumentów handlowych: umów, rozliczeń sprzedażowych itp. Najpopularniejszymi językami są francuski, niemiecki, włoski i oczywiście angielski.

Ustawa Loi Macron – normy europejskie

Bardzo szeroki zakres obsługi prawnej związany jest z europejskim prawem transportowym i tłumaczeniami dokumenów administracyjnych. Chodzi tutaj głównie o ustawy związane z prawem transportowym według rozporządzeń Unii Europejskiej. Najbardziej restrykcyjne normy wprowadziły Niemcy i Francja. Jeśli chodzi o Francję, obowiązuje tam tak zwana ustawa Loi Macron, która wymaga powołania reprezentanta firmy transportowej na terenie Francji. Ma on za zadanie wdrożenie kilku działań, które sprawdzane będą przez służby kontrolne oraz francuskie instytucje administracyjne pod rygorem olbrzymich grzywien (nawet do 500 tysięcy EUR). Do zadań przedstawiciela transportowego należą: rejestracja kierowców w elektronicznym systemie SIPSI, sporządzenie odpowiedniej dokumentacji do kabiny kierowcy i pełną translację dokumentów kierowców w momencie kontroli – wymagana jest przetłumaczona umowa o pracę, przedstawicielstwo przed wszystkimi francuskimi organami kontrolującymi, przechowywanie kopii dokumentów kadorwych firmy transportowej oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowców, a także rozliczenie (płacowe) pracowników transportowych. Najważniejszym zapisem ustawy Loi Macron dla przedstawicieli firm transportowych na terenie Francji jest konieczność zapewnienia minimalnego wynagrodzenia brutto na godzinę. Głównym celem tejże ustawy jest bowiem wprowadzenie równości socjalnej kierowców z całej Europy. Najlepsze biura prawne związane z branżą transportową są wyspecjalizowane w prawie pracy polskim, francuskim i europejskim.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas